Livet på landet

Jag suger på att träna

Publicerad 2012-12-11 18:31:33 i Allmänt,

Jag är värdelös på att komma igång med träning!
Går inte alls under veckorna.
På helgerna går jag ut och går och jag älskar verkligen att ta med hela familjen på en skogstur eller att ta med hundarna på en sparktur men på veckorna har jag ingen motivation överhuvudtaget att ta bilen in på köpingen för att gå runt kyrksjön. Det är alldeles för mörkt för att jag ska våga mig ut i skogen här hemma!
Jag tycker det är roligt att skotta snö och så fort det har kommit snö så försöker jag hinna ut att skotta innan Andreas hinner göra det. Han tycker också om att skotta snö=)
Vardagssysslor som innebär att man får ta i lite tycker jag om men att åka på gym och träna är så jäkla tråkigt. Jag måste ge mig själv en spark i baken så jag kommer igång med det nån gång!
 
I söndags fick jag iaf ett riktigt svettigt pass där jag körde totalt slut på mig själv. Det var när jag skulle hämta vår gran och fick plumsa i lårhög snö. På vägen tillbaka släpade jag dessutom på granen så då blev det ännu jobbigare. Det var bara jag och Loke som var så dumma så vi utsatte oss för den tortyren;-) Men vi hittade iaf granen tillslut och nu står den på bron i väntan på att få komma in till helgen.
Åhh snart är det jul och jag längtas så mycket!!!
 
Revbensspjällen och köttbullarna är klara och ligger i frysen. Saltrullen ligger i lag och ska tillagas på fredag.
Pepparkakor, lussebullar, biskvier, snickerskaka och massor med julgodis är klart och pepparkakhuset är på plats.
 
Jag är så sugen på julmat. På torsdag ska vi ut och äta julbord med Andreas jobb och jag längtar! Ska proppa i mig så jag rullar därifrån!
 
 
Jag har bakat mitt supergoda tunnbröd som jag går och nallar på hela tiden. Jag tänker varje år att jag måste börja baka det oftare och inte bara till jul men jag glömmer alltid bort det.
 
Till helgen ska vi åka till Gävle och handla lite julklappar och hälsa på lillebror och Lina en snabbis.
Det var meningen att vi skulle åkt dit förra helgen men jag blev sjuk så vi kom aldrig iväg.
Efter det så är det bara några "extra" julklappar kvar att handla sen är det klart.
 
Vi gjorde klart julkorten i söndags så nu ska vi leta adresser och skicka iväg dem till släkt o vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela