Livet på landet

Fredag gör jag ingenting...

Publicerad 2012-08-17 20:43:01 i Allmänt,

Igår var jag nere på 75kg igen=) En och en halv vecka innan semestern är slut till och med. Så det firar jag nu genom att äta chips och dipp=P
 
Idag  kändes det som att all min energi som jag haft den här veckan tog slut, har inte orkat gjort speciellt mycket alls. Tvättat, städat, planerat för morgondagens kräftskiva som vi ska ha, lekt och bakat chokladbollar med Yasmine är väl ungefär vad jag har gjort idag. Sen lade vi oss på soffan och kollade på film, trots att solen sken ute. Lite dåligt samvete får jag när jag ligger inne när det är finväder ute men samtidigt är jag inte någon soldyrkare som måste ligga och pressa i solen varje sekund den är framme. Däremot blev jag rastlös nu på kvällskvisten så jag har förberett pannacotta till imorgon och gjort chokladdoppade cocostoppar.
Gjorde även chili cheese balls deg/smet som jag provade att fritera istället för att grädda i ugnen som det står i receptet och det blev supergott. Har gjort dem tidigare i ugnen men det blev mycket bättre resultat när man friterade dem. Provade bara några stycken nu för att se om det funkade, resten av smeten ska jag fritera imorgon till kräftskivan.
 
Klicka på bilden för att komma till receptet men om ni har möjlighet att fritera så gör det istället. De blir både godare och snyggare då=)
 
Nu ska vi kolla på film=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela