Livet på landet

Vår i trädgården

Publicerad 2012-04-14 15:25:41 i Allmänt,

I förmiddags åkte jag och Yasmine in till tågstationen och hämtade upp mamma och H-O som kom med tåget från Stockholm. De har varit två veckor på Kanarieöarna och de var så bruna och fina.
Nu börjar jag också bli riktigt sugen på att åka utomlands igen, Yasmine pratar ofta om att hon vill åka tillbaka till Grekland för det var så mysigt där. Planen är att vi ska åka nästa vår, vart vi ska har vi inte bestämt än.



När vi kom hem så passade vi på att göra vår i trädgården. Gamla blommor har klippts ner, Andreas krattade klart gräsmattan och jag har städat ur växthuset. I år ska det planteras godsaker där inne igen. Ifjol hade jag ingen motivation alls så det enda som växte där då var ogräs. Ska sätta mig ner och fundera ut vad jag ska så, bara ätbara saker ska det vara=)
Jon och Yasmine blev också inspirerade så de har lekt trädgårdsmästare och planterat grenar, mossa och olika "blommor" lite överallt ute på gården=)

Mamma och H-O kom hit med presenter som de hade köpt till oss. Yasmine fick simglasögon och snorkel, ett halsband, en väska och godis. Jag fick en likör (typ baileys) en mascara, en ansiktscremé och blommor och Andreas fick en whiskey och trisslotter. 

Barnen följde med pappa hem så nu är det så tyst och tråkigt här hemma, förutom gubbens snarkande på soffan;-)
Ska snart få liv i honom så han får ta och dammsuga sen ska jag börja förbereda middagen. I kväll vankas det grillat=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela