Livet på landet

Påsken

Publicerad 2012-04-08 09:46:50 i Allmänt,

Igår var jag och Yasmine till grannen och lånade deras shettis på en ridtur. Tyvärr tog det i och blåste och hon började frysa så det blev en kort tur men vi stod och borstade och pysslade om honom extra länge istället=)

Resten av dagen hade vi främmande så gott som hela dagen, de löste av varandra hela tiden=) Det är det som är så kul med storhelger, att många utflyttade vänner kommer hem och att man är ledig så man hinner umgås.

Det blev även en sväng in på köpingen där vi bla köpte en ny grill.
Vi köpte en rejälare grill den här gången så hoppas vi att den håller några grillsäsonger.
Annars har vi fått köpa ny grill varje år, vi är ju ganska duktiga på att använda grillen under sommarhalvåret.

Ikväll är vi bortbjudna på grillning i Hybo till en gammal kompis till Andreas och en gammal klasskompis till mig. Får se om vi får barnvakt så kanske vi åker dit, Andreas får bestämma=)

Annars måste jag säga att det har varit en väldigt lugn påsk. Otroligt skönt har det varit att kunna utnyttja ledigheten fullt ut och hitta på saker istället för att ligga bakis;-)

En riktigt bra påsk har det varit måste jag säga!

Det enda negativa jag kan komma på är att det känns som man inte har gjort annat än ätit så jag vet inte om man vågar ställa sig på vågen efter den här helgen.
 Fast igår när jag tjuvkollade så hade jag inte gått upp nånting. Man rör ju på sig på ett helt annat sätt när man är ledig så man förbränner betydligt mer än när man sitter stilla på jobbet.

Idag är det riktigt trist väder ute så det blir till att hitta på nån rolig innesyssla, kanske baka nåt gott.
Vårstäda skulle vi också behöva göra men det är ju sååå tråkigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela