Livet på landet

Operation julpyntning påbörjad

Publicerad 2011-11-19 13:24:23 i Allmänt,

Hela familjen vaknade strax efter sju i morse och jag kände mig riktigt pigg och utvilad=)

Jag och älsklingen hade knappt hunnit fått upp ögonen innan vi slängde oss upp för att kolla ut om det kommit nån snö i natt...besvikelsen var stor när vi såg att det inte kommit en endast fjutt flinga ens=(

Vi har iaf varit ute och plockat gran- och enris och pyntat med ute, satt upp en ljuslinga och lite andra julsaker. Den ena slinga var det bara några lampor som lyste på så vi måste införskaffa en ny.

Jag har även börjat måla skrivbordet som vi ska ha i rummet som ska bli kontor.
Det är ju så tråkigt att behöva vänta på att färgen ska torka.
Ska gå ut i pannrummet och se om det har torkat någorlunda så jag kan stryka på det igen.
Det kommer nog behövas minst tre strykningar eftersom det var rött och oranget innan och nu ska det bli vitt.

Ikväll ska vi till Linda och Mathias och äta älggryta och dricka lite gott för att fira Mathias som fyllt år=) Jag har laddat upp med massa spel som vi ska ha med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela