Livet på landet

Måndag

Publicerad 2011-11-21 20:01:08 i Allmänt,

Nu är skrivbordet på plats och vi har börjat på att fylla det med grejer och fixa till därinne.
Ska fortsätta imorgon.
Jag hade tänkte sätt upp några vita lackhyllor upp mot taket som man kan ställ lådor på.
Tyvärr så blev det en massa fula rör där när vi drog in vattenburen värme men då kom jag på den smarta idén att sätt hyllor och lådor för så slipper man se dem=) Dessutom får vi massa mer förvaring=)

Första helgen i december ska jag iväg till Birsta så då blir det en sväng på IKEA och handla lite tyg och en matta dit in.
Skönt att äntligen få till nåt vettigt i det rummet. Det har nästan alltid varit ett ställaundansakerrum. Ett tag var det gästrum men sen vi byggde pannrummet och fick bygga igen ett fönster in dit och tapetsera om så har det inte fyllt nån speciell funktion.

Vi har varit till Järvsö och köpte ett par ridstövlar till Yasmine. Jättefina så gott som oanvända för 50kr, hittade dem på FB=) Nu fattas det bara ett par ridbyxor så har hon hela ridmunderingen. Jag ska försöka hitta ett par som hon kan få i julklapp.
Säkerhetsväst har ju vissa också men jag tror bara det bygger en falsk säkerhet. Ramlar man av hästen så är det oftast andra ställen än västen skyddar som man gör illa sig på.
Jag har klarat mig utan skyddsväst trots alla tokiga hästar som man blev uppslängd på när man var yngre. 
Med hjälm och ett sunt förnuft klarar man sig långt.

 
Jag och min häst Pionita för ca 15 år sedan=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela