Livet på landet

Dåligt samvete

Publicerad 2011-11-26 19:26:39 i Allmänt,

Det fungerad inte nå bra alls med Stampe och hans nya kompis=(
Jag släppte ihop dem i morse men han tryckte upp stackars Katja i ett hörn och höll på och grymtade och "naggade" på henne så hon blev alldeles vettskrämd stackarn.
När jag buttade bort honom blev han helt galen och försökte bitas så till slut fick jag lägga en filt över honom och sätta in honom i buren. Blev riktigt besviken att det inte fungerade.
Förstår iofs att Stampe blev helt till sig över att helt plötsligt få en kanintjej men han kunde ju ha varit lite snällare på henne.

Arg och besviken ringde jag till Emma och berättade vad som hänt och kollade om vi kunde göra ett byte, hon tar tillbaka Stampe och vi hämtar en till tjejkanin från samma kull. Snäll som hon är så sa hon att det var inga problem.
Yasmine blev jätteglad över att få två lite lugnare kaniner. Stampe har alltid varit väldigt sprattlig och lite bitig av sig så hon har inte vågat hålla på så mycket med honom.

Ikväll när vi var till Emma och lämnade Stampe och hämtade hem en till kaninbebis så fick jag så himla dåligt samvete.
Att vi bara överger Stampe. Usch, vad hemsk jag känner mig nu!
Jag som hatar att göra mig av med djur i onödan.
Inte för att jag tror att han får det dåligt hos Emma men att vi bara överger honom.

Jag försöker att intala mig själv att det här kommer bli bättre ändå i slutändan. Det är ju Yasmines kaniner och det är ju roligare för henne att ha kaniner som hon kan hålla på med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela