Livet på landet

Cannelloni med skinka

Publicerad 2011-11-11 22:51:32 i Allmänt,

Dagens middag blev cannelloni med skinkfyllning. Det blev riktigt smaskigt. Det är första gången som jag gör cannelloni men vi kommer garanterat att göra det fler gånger.

Här kommer receptet om det är nån som är sugen på att prova:

Blanda en halv ask vanlig philadelphiaost och en ask philadelphia med tomat och pestosmak med finhackad skinka, soltorkade tomater, lite riven ost (jag tog västerbottenost), basilika, salt och peppar.
Fyll cannellonirören med ostsmeten.
Häll lite ostsås i botten på en ugnsform.
Lägg ner cannellonin i formen och täck med tomatsås och resten av ostsåsen.
Ställ in i ugnen 20-30 min på ca 200 grader.

Servera gärna med en god sallad till.

Man kan köpa färdig tomat- och ostsås om man vill, jag gjorde mina själv. Jag hade i parmesan i ostsåsen för lite extra smak.

Smaklig måltid!

Tråkigt med recept utan bilder men vi har ju tyvärr ingen kamera för tillfället och mobilen är det så krångligt att föra över bilder från. Sen hade jag inte en tanke på att fota maten när jag gjorde den heller för den delen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela