Livet på landet

Aaaaahh vad arg jag är nu!!!

Publicerad 2011-11-08 18:04:12 i Allmänt,

Hur j-vla dum får man vara!?!

Läser LjP idag om jakthunden som blivit vargdödad (konstigt att det alltid är jakthundar som blir vargdödade och väldigt sällan vanliga familjehundar, kanske för att vi ansvarsfulla hundägare inte släpper våra hundar vind för våg i skogen!) och hundägaren tycker att han skulle få ut minst 250000 kr i förlust för hunden eftersom hon var en framstående avelstik och ev valpar skulle kunnat säljas för 10000-12000 kr st!  
"Det är inte vi jägare som vill ha varg och om allmänheten nu vill ha det tycker jag att det minsta man kan begära är att de är med och betalar vad det kostar"

Skulle det vara någon skillnad i ersättning för hunden om den blir dödad av varg än om den tex blir påkörd av en bil?!?

Bara för att inte alla är idioter som vill utrota vargen så ska vi alltså betala jägarna för att de är så ansvarslösa att de släper ut sina hundar i vargtäta områden och sen blir de såååå ledsna när något händer deras "älskade" hundar (som för övrigt ofta sitter inlåsta i hundgården större delen av sina liv, när det inte är jakt då för då duger de minsann)

Att man dessutom genast börjar prata om pengarna man förlorat istället för familjemedlemmen som man förlorat säger ju också en hel del.

Skulle det hända mina hundar något så skulle det knappast vara det första jag skulle tänka på. Jag skulle inte tänka på pengar övehuvudtaget utan bara vara ledsen för att jag förlorat en älskad vän.


Är det några som ska utrotas så är det sånna här idioter!!!


Känns lite bättre nu när jag har fått skriva av mig lite aggressioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela