Livet på landet

Fina fönster och packning

Publicerad 2011-05-14 20:12:41 i Allmänt,

Lite tråkigt väder idag men samtidigt är det ganska så skönt så får man nåt gjort inne också.

Vi har äntligen putsat fönstren och fått upp sommargardinerna i vardagsrummet idag.
Andreas putsar och jag fixar gardinerna. Bra fördelning tycker jag med tanke på att jag verkligen hatar att putsa fönster. Stryka gadiner är väl inte heller nån favorit syssla men hellre det än att ta fönstren iaf.
Får se om jag orkar/hinner ta resten av fönstren imorgon.

Lite ved har vi också hunnit med och nu är det inte mycket kvar tills vi är klara=)

Jag har börjat packa kläder tills vi åker utomlands. Tror att jag har fått med mig det mesta, nu ska jag bara stryka allt... Har än så länge lyckats hålla mig till halva resväskan så Andreas får plats med sina kläder med=)
Det är ju bra att det är mest klänningar och linnen och sånt som inte tar så mycket plats.

Ska leta fram den andra resväskan till Yasmines kläder så kan vi packa det imorgon. Känns skönt att vara en bra bit på väg så slipper det bli så stressigt till veckan. Det är mycket som ska ordnas med packning, djurvakt, husvakt och allt annat runt omkring.
Hoppas jag inte glömt något som ska göras...

Har inte hunnit fått nån resfeber än men om en vecka när man sitter på hotellet på Arlanda så har man nog lite pirr i magen.


Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-05-15 08:24:56

Hojta om du behöver hjälp med något!!

Postat av: Malin

Publicerad 2011-05-15 09:41:20

Ett litet tips.... Packa lite av era kläder i Y väska och lite av henns i eran.Om en väska skulle komma bort :-) Hoppas ni får en kanon semester!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela