Livet på landet

Kärlekens dag

Publicerad 2011-02-14 15:46:23 i Allmänt,

Igår var ingen rolig dag.

Jag blev sjuk, vi fick ingen värme och vattnet frös!
Det var en väldig tur att en viss person inte kom när jag och älskling stått nere i källarn över en timme och försökt tina upp vattnet...då hade h-n nog fått höra att h-n levde! Känner mig riktigt bitter på den personen just nu.

Vi fick i alla fall igång vattnet till slut, som tur var.

Idag blev jag, som väntat, hemma igen=( Jag är så less på den här förkylningen nu! När ska den ge sig?!? Jag vill vara pigg och frisk så jag kan börja måla i vårt sovrum, inte vara sängliggandes och förbruka två pappersrullar om dagen, se ut som ett babianarsle under näsan och kännas som att jag ska hosta upp lungorna!
Det enda positiva just nu är att det är Alla hjärtansdag och jag har en underbar familj som jag älskar över allt annat och som älskar mig♥



Yasmine fick en nalle och en klocka av oss, älskling fick ett läder armband och jag fick ett kort som Yasmine gjort och en chokladask med lindt choklad, inte så passande till min diet men idag tycker jag synd om mig själv så då fick jag ta några bitar;-)
Jag hade visst nån mer present som jag skulle få i kväll, spännande!
Jag älskar att få presenter.
Det handlar inte om att man måste köpa massa dyra presenter utan om att man gör något för att visa sin uppskattning för en annan person.
Det är tanken bakom gåvan som är det viktiga!
Att skriva en fin dikt, göra något extra snällt eller på annat sätt visa sin kärlek.

Jag ska försöka orka laga nåt gott till ikväll, känner inte att jag har orken att stå vid spisen nån längre stund idag. Jag hittade ett recept som verkade gott och som sköter sig själv i ugnen som jag tänkte prova.

Yasmine ville baka en kaka till efterrätt men tyvärr klarar jag inte av det idag=( Fast å andra sidan så tycker hon att det är roligast att äta smeten, själva kakan är hon inte lika intresserad av.

Vill passa på att ge en hyllning till en del av alla underbara människor jag har i mitt liv:

♥Jag har en underbar man som jag älskar mer och mer för varje dag, fortfarande när jag tittar på honom så får jag den där nyförälskad känslan

♥Jag har en underbar dotter som jag är oroligt stolt över. Jag trodde aldrig att man kunde älska någon så mycket som jag älskar henne. Jag skulle göra vad som helst för henne

♥Jag har de bästa föräldrarna jag kan tänka mig, de ställer alltid upp, bryr sig och finns alltid där för mig och jag älskar dem så mycket

♥Jag har två små bröder som jag, även fast vi inte träffas så ofta, har jättebra kontakt med och vi älskar varandra och ställer upp för varandra

♥Jag har många bra och trevliga vänner och en handfull vänner som jag verkligen känner att jag kan anförtro mig till och kan berätta allt för, de är helt underbara och jag är så lycklig att jag har dem i mitt liv

♥Jag har två kusinbarn som jag gör allt för och jag hoppas och tror att de vet hur mycket jag älskar dem

Sen har jag förstås massor av andra människor runt omkring mig som jag uppskattar och som förgyller mitt liv!
Tack för att ni finns!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela