Livet på landet

Recept

Publicerad 2011-02-04 19:32:55 i Allmänt,

Pizzan blev helt ok men väääldigt mastig, man blev proppmätt på en liten bit.

Här kommer receptet om det är nån som vill prova:

120 g philadelphiaost
4 ägg
1,8 dl vispgrädde
0,8 dl västerbottenost (eller annan smakrik ost)
Jag kryddade med basilika och salt också

Vispa ihop alla ingredienser ordentligt.
Klä en plåt med bakplåtspapper och häll ut smeten.
Grädda o 175 grader 25-30 min tills den blivit gyllenbrun.

Ta ut och låt svalna lite sen är det bara att lägga på fyllning som vanligt och grädda i ugnen.

Kommentarer

Postat av: Marina

Publicerad 2011-02-04 22:05:59

Har ett superrecept på pizza som du oxå kan få, ska sätta mig ner & skriva av dem så fort jag hinner så mailar jag dig dem sedan :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela