Livet på landet

LCHF

Publicerad 2011-02-02 10:32:20 i Allmänt,

Jag fortsätter med min LCHF diet, även fast det har blivit lite fusk nu de senaste dagarna.
Jag är väl lite konstig men oftast när jag är sjuk så äter jag mer än jag gör i vanliga fall. Tror det kan bero på att jag blir så uttråkad av att bara ligga och ta det lugnt så i brist på saker att göra så äter jag istället.

Men jag blev iaf glatt överraskad av att jag bara gått upp 100g efter helgens bravader=)
Nu ska jag väga mig igen på fredag så får jag se vad som hänt. Har inte alltför stora förhoppningar om att ha gått ner nåt i vikt men det är bara att ta nya tag till nästa vecka igen!

Nu på morgonen så bakade jag ett enkelt LCHF bröd.

Man blandade:
2 dl skalade sesamfrön,
1 msk fiberhusk (jag hade inte det så jag tog grovt dinkelmjöl istället)
1 tsk bakpulver
2 dl riven ost
3 ägg

Sen bredde man ut smeten på en plåt och in i ugnen 225 grader 8-10 min.
Om man vill ha hårt bröd kan man ställa in det i ugnen på 75 grader och låta torka



Snabbt, enkelt och det blev riktigt gott!

Så idag blev det kesomacka och fruktsallad till frukost.

Klicka på bilden så kommer ni till 56kilo.se, där finns massor av goda LCHF recept!

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-02-02 12:00:33

Bra!!! att du inte ger upp den här veckan menar jag! Det hade inte varit lika kul att klå dej då faktiskt ;)

Postat av: Marina

Publicerad 2011-02-03 22:20:16

Hej på dej :)

Halkade in på din blogg helt plötsligt :) Ser att du oxå börjat med LCHF. Jag har kört det sedan april-10 :) Gillar oxå det här brödet. Har ett recept på ett annat toppenbröd oxå om du är intresserad..

Ha det bra :) //Marina

Postat av: Nette

Publicerad 2011-02-04 09:08:23

Marina: Jag tar tacksamt emot recept på LCHF bröd=)Har testat ett annat bröd också men det var inge gott alls=(

Maila gärna receptet på [email protected]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela