Livet på landet

Äntligen!!!

Publicerad 2011-12-22 20:45:11 i Allmänt,

Nu har blogg.se äntligen fixat till så ser vad jag skriver! Tog bara 3 veckor men bättre sent än aldrig.

Ikväll har jag gjort julskinkan och vi har nyss avnjutit varsin underbart god skinkmacka.
Julskinkan och laxen är det absolut godaste på julbordet! Mums.

Har blivit lite fusk i dieten idag med skinkmacka både på jobbet och hemma men det var det värt!
Imorgon är det vägdag och det känns inte som jag har gått ner så mycket den här veckan men jag hoppas på nåt hekto iaf.
Vid förra fredagens vägning så hade jag gått ner 8,5 kilo sen jag startade för ca 3 månader sen=)
Det skulle kunna gå ännu fortare neråt om jag gick på diet hela veckorna men helgerna vill jag kunna äta vanlig mat och jag är faktiskt jäkligt nöjd ändå!
Jag känner att jag gått ner och flera har kommenterat att det syns att jag gått ner så det är jättekul=)

Från vikten förra fredagen så behöver jag gå ner 1,5kg innan året är slut för att ha nått mitt första mål.
Jag hoppas jag lyckas med det men gör jag det inte så är jag ändå nöjd och jag kommer att fortsätta kämpa. Ca 10 kg till ska jag ner innan jag når mitt slutliga mål.
Det är bättre att ta det i en takt som jag känner att jag kan hålla än att svälta mig själv några veckor för att sen ge upp!

I jul kommer det med största sannolikhet öka lite på vågen men det är bara jul en gång om året och den tänker jag njuta av.

Bara en halvdag kvar att jobba sen är det underbar jul och jag är ledig nästan 2 veckor i sträck=)
Jag längtas som en tok efter julafton!!!
Allt känns så underbart!
Ingen stress, allt är fixat inför julen, bara Janssons kvar som jag ska göra imorgon.
Lillebror och Lina kommer hem ikväll så vi kommer att få fira jul med dem=)
Jag känner mig nöjd med mig själv för att jag lyckats gå ner i vikt.
Det är snö ute.
Jag har underbara vänner och familj som jag älskar! 
En lång ledighet är bara en halvdags jobb bort
Jag har ett jobb som jag trivs med.
DEt är snart julafton!

Allt är bara helt enkelt underbart just nu=D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela