Livet på landet

Vårfint

Publicerad 2011-04-25 18:27:29 i Allmänt,

Nu är altanen städad och vårfin. Hoppas den får vara det i några dagar iaf, snart kommer väl katterna och lägger döda råttor där och hundarna kommer och lerar ner men det får man ta när man har djur;-)

Lika härligt väder idag med, måste stanna upp och fundera ibland om det är slutet på april eller maj.
Tänk vad underbart om det kunde vara sånt här väder hela sommaren, lagom varmt och friskt i luften. Jag hatar när det är så där äckel varmt ute så man knappt kan andas och så fort man rör sig blir man svettig!

Yasmine har haft en kompis från klassen här idag och vi ska åka och hämta henne efter lunchen på fritids imorgon så de får leka lite mer. De leker jättebra tillsammans=) Om det är bra väder imorgon tänkte vi kolla om vi får låna Turbo så de får rida en sväng.

Lite mer ved har det blivit idag med, fast det är mest Andreas som har hållt på idag. Han har kapat en hög som jag tänkte försöka klyva upp imorgon. Problemet är bara vart vi ska lägga all ved.
Vi har en stor hög som ligger på tork nu som vi ska slänga in bara den torkat lite till. Vi måste skaffa fler lastpallar och lägga ut.
Ved har vi iaf så det räcker och blir över!

Nu får jag inte sitta vid datorn nå mer för Yasmine ska fixa mitt hår=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela