Livet på landet

Kollektiv

Publicerad 2011-04-10 16:17:27 i Allmänt,

Hade en trevlig kväll igår med goa vänner och massor av barn!
Vi grillade, drack vin, spelade spel och hade trevligt=)
Emma, Per-Åke och barnen sov kvar och barnen har lekt och busat hela förmiddagen. Kanske man skulle ta och starta kollektiv...

Nu på eftermiddagen har vi eldat skräp och det var nära att det blev lite mer eldat än vad vi hade tänkt men vi fick bukt med den;-)
Älskling har byggt ett stöd så vi kan stapla upp mer ved inne i pannrummet. Vi har fyllt upp den med ved så nu behöver vi inte springa ut i vedboden och hämta så ofta.
Jag lastade en släpvagn med ved till pappsen också så snart har vi tömt ena halvan av vedboden så vi kan börja kapa och klyva ny ved och fylla på med.

Nu ska vi snart skjutsa Yasmine på Vårflickorna. Tror vi tar en promenad medans hon gympar, hoppas det slutar regna.

Funderar på om jag ska prova att slinga håret ikväll. Finns viss risk att det kommer bli oranget, vilket jag iofs vill att de ska bli men det brukar kunna bli ojämt när man slingar på så mörkt färgat hår som jag har. Kanske bäst att handla hem en hårfärg först utifall att det inte blir nå bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela