Livet på landet

Saknad

Publicerad 2010-09-23 10:32:36 i Allmänt,

Idag är det fyra år sedan min kusin "Monken" gick bort i cancer.

Alla mina tankar går till henne och alla som sörjer och saknar henne.

Hon och jag hade ett speciellt förhållande, kändes mer som att vi var syskon än kusiner. Det beror säkert på att hon och pappa var så nära varandra, de var mer som far och dotter. 
Även fast vi inte hade träffat varandra på flera månader så var det som vi aldrig varit ifrån varandra när vi väl träffades.
Med Monken kunde man prata om allt. Hon var både duktig på att lyssna och att ge goda råd.

Det hon inte kunde om hästar var inte värt att veta.
Kommer ihåg när jag var mindre och vi var och kollade på hopptävlingar och domarna kallade upp henne för att hjälpa dem med bedömningar som de inte var säkra på, då kände man sig stolt att hon var min kusin=) Eller när jag bara var några år gammal och fick rida ärevarv med henne och Alice när de vunnit en hopptävling.
Det var hon som fick mig intresserad av hästar och hon lärde mig att rida.
Min första häst hette Alice, som även varit Monkens första häst och som hon själv ridit in=)



I dag tänder jag ett ljus på hennes grav och minns alla fina stunder vi haft tillsammans ♥♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela