Livet på landet

Jag e laddad!!!

Publicerad 2010-10-17 16:24:29 i Allmänt,

Idag har varit en riktig fixar dag.
Jag o barnen började med att rensa blanda alla målarburkar nere i källaren, det har blivit några stycken genom åren. Det blev en och en halvsopsäck med burkar som skulle slängas och ändå är det minst lika många kvar. Så om ni behöver färg nån gång så vet ni vart ni ska vända er;-)

Efter det så började barnen att städa i lekstugan. De rev ut allting och sopade o rensade bort trasiga leksaker. Sen har de varit där ute o pysslat på hela dagen, de är fortfarande kvar där o leker=) De ville inte ens komma in och äta lunch för den skulle de äta ute i lekstugan.

Själv har jag gjort trädgården vinterklar. De sista buskarna och blommorna har klippts ner/tagits bort/beskurits, studsmattan har plockats ner, alla sommar saker har plockats undan och hela gården har städats. Nu blir det en till vända till Åkerslund till veckan.

Älsklingen har städat garaget och putsat klart de sista fönstren.

Jag har fortfarande massor med energi kvar men vet inte vad mer jag kan hitta på och göra.
Andreas undrade vad jag gick på när jag for runt som en tok här, tror han blev trött bara av att kolla på mig för nu ligger han i soffan och snarkar;-)

Har fixat en gipsskiva till dörröppningen också(äntligen efter 2 år med en ful spånskiva) men vi har inget spackel hemma så jag kan inte göra klart det=( Frustrerande nu när jag är i fixar tagen!

Ska göra ett nytt försök att få med mig barnen på en skogspromenad.

Jag lovar att jag ska bli bättre på att lägga in bilder på bloggen, är lite tråkigt med bara massa text. Jag har varit dålig på och fota på sistone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela