Livet på landet

Myspys på fejjan

Publicerad 2010-11-05 15:46:12 i Allmänt,

Läste en sån bra artikel i Mama om familjelycka trenden på Facebook.

Det stämmer ju så jäkla bra det de skriver i artikeln.
Större delen av alla uppdaterngar handlar om hur mysigt och underbart folk har det. Vilken god mat man lagat, hur mycket spännande man gör och vilken underbar familj man har.

Jag känner igen mig själv i vissa saker, man skriver ju mest om positiva händelser och jag är en flitig användare av ordet mys;-) 
Personligen tycker jag inte om att skriva massa negativt varken på fb eller på bloggen, sånna saker kan man ta privat, och då blir det ju mest roliga saker man skriver om.

Däremot så är vissa så överdrivna i det de skriver så man blir bara irriterad av att läsa om allt puttinuttigande när de skriver det HELA tiden. Allt ska verka så perfekt.
Visst är det kul när människor är lyckliga men när man bara skriver om hur rosenrött och perfekt allt är hela tiden så börjar man undra om det verkligen är så eller om det bara är en fasad som ska visas upp.
Är man lycklig på riktigt så behöver man inte söka bekräftelse hela tiden, man blir inte lyckligare för att hela världen vet om det. 

Det är betydligt roligare med människor som kan bjuda på sig själva och visa alla sina sidor, att man även kan skriva om sina misslyckanden och erkänna att man har sämre dagar också, visa att man är mänsklig med andra ord.

Däremot tycker jag det är helt fel att ta personliga konflikter på fb, det är riktigt fegt gjort!
Sånna saker tar man direkt med personen i fråga och inte på nätet!

Jaja nu vet ni i alla fall vad jag tycker=)

Ha en superdupermysig, perfekt, kärleksfull fredag;-)

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2010-11-11 21:32:28

Så sant så sant!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela