Livet på landet

Ja se de snöa....

Publicerad 2010-11-24 12:37:20 i Allmänt,

Vad roligt att det snöar igen!
Vet att jag tjatar om snö men jag älskar verkligen snö, massor av snö=)

Jag skulle aldrig kunna flytta till nåt varmt tropiskt land där det inte snöar. Usch, fy och blä vad tråkigt att inte ha nån snö på julafton!
Jag menar hur kul skulle det vara att sitta där på julaftonen och kolla ut genom fönstret och se gröna gräsmattor och palmer!?! 
Nej tacka vet jag äkta norrländsk vinter!




I går städade vi, bytte gardiner och satte upp ljusstakar och stjärnor på övervåningen. Det blir så fint och mysigt på en gång och man får sån julkänsla.

I kväll ska vi fortsätta med nedervåningen så förhoppningsvis hinner vi klart så kan vi pynta upp alla tomtar och annat pyssel på torsdag=)
Allt julpynt ska vara uppe till första advent så man får njuta av det riktigt länge.
Julgranen brukar vi ta in och klä ungefär en vecka innan julafton.

Funderar på om vi ska köpa en kungsgran i år eller om vi ska ut och leta efter en vanlig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela