Livet på landet

Ingen söndagsångest

Publicerad 2010-11-14 16:56:43 i Allmänt,

Söndag och snart dax för en ny vecka. Känns faktiskt helt ok med måndag igen för helgen har varit så underbar och det känns både som man har fått mycket gjort och som att man har haft gott om tid att vila upp sig=)

Jag håller på och förbereda farsdagsmiddag för älsklingen och pappsen. Det blir revbensspjäll, kycklingfilé, klyftpotatis, majskolv, coleslaw, ädelostsås och beasås, lite Kicksaloon inspirerad mat.

Andreas ska strax skjutsa iväg Yasmine på gymnastik. Det är bara tjejer, höstflickorna och det är en mamma från Yasmines klass som är ledare.
Det är första gången för Yasmine och hon har sett fram emot det hela dagen=)

Måste ju berätta att jag har slutat röka här i veckan=) Idag är femte dagen som rökfri och det har gått hur bra som helst. Jag har varit lite sugen nån enstaka gång men bara jag har koncentrerat mig på något annat så har det gått över. Vissa saker förknippar jag med rökning t.ex om jag pratar i telefon så har jag alltid brukat gått ut och rökt tidigare, därför har jag försökt att hålla mig borta från det de sista dagarna.
Nu håller jag tummarna att det går lika bra i fortsättningen=) Det svåraste testet har jag inte gjort än och det är att dricka vin...räcker med en klunk så blir jag röksugen. Får väl bli nykterist också när jag ändå håller på;-)

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2010-11-14 21:03:12

Inte visste jag att du röker! Hoppas det går bra att sluta.

Postat av: Ami

Publicerad 2010-11-15 14:46:29

Stort GRATTIS & Lycka till i fortsättningen!! Svårt att sluta, jag vet, har slutat några ggr.... Stå på dej!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela