Livet på landet

Golvvärme, nu!!!

Publicerad 2010-11-19 14:17:11 i Allmänt,

Jag vill ha golvärme NU!!!

Just nu känns det nästan outhärdligt att ha 10-13 grader på nedervåningen varje morgon och varje kväll när man kommer hem i från jobbet. Lite konstigt med tanke på att vi har haft det så de sista fyra åren men det är väl för att man ställt in sig på att få det varmt och skönt den här vintern.

Bara svärfar kommer hit och drar de sista rören så kan vi fylla upp en tank och köra på elpatronen tills vi fått skorstenen på plats.
Jag hoppas verkligen att han kommer i helgen.

Tänk vad underbart att komma hem till ett varmt skönt hus och inte behöva stress elda för att lyckas få upp värmen lagom tills man ska gå och lägga sig. Lovley!

I helgen är det fullt upp men det är bara kul=) Det viktigaste är att vi får klart väggen i gästrummet så har vi det ur världen sen har vi betämt att vi lugnar oss med vårt sovrum tills efter jul.

Ikväll blir det hemmamys med kyckling, klyftpotatis och tzatziki på menyn.
Fundrade på att köpa en flaska vin till helgen men jag vet inte om jag klarar av att dricka vin utan att röka än så jag väntar lite med det, annars är det ju jäkligt gott med ett glas rött på fredag kväll. Det och extra god mat symboliserar liksom att det äntligen är helg.

Nä nu måste jag ut och hämta mer ved.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela