Livet på landet

Sjukling

Publicerad 2010-06-15 19:56:45 i Allmänt,

Har varit hemma med en sjuk lillfröken idag.

Hon lät inge vidare pigg när jag hämtade henne från dagis igår, hes o hostig.
När vi kom hem så frös hon så hon skakade, inte likt henne att frysa. Kollade tempen o hon hade 37,5, inte så mycket, fast hon brukar ligga på 36,5 i vanliga fall.

Vid halv sex ville hon gå o lägga sig i sängen o kolla på film o där somnade hon nästan på en gång, inte heller likt henne att vilja gå o lägga sig så tidigt.

Hon vaknade vid åtta o var kokhet, 39.6 i temp. Hon var bara upp en sväng på toa sen ville hon lägga sig igen.
Några minuter senare kräktes hon ner hela sängen, stackarn.
Hon brukar ofta kräkas när hon får feber.

Idag har hon legat mellan 38,5-39,1 i temp hela dagen. Enda gångerna hon har varit upp ur sängen är när hon har måstat gå på toa. Hon har velat att jag ska ligga bredvid henne hela tiden.

Imorgon ska Andreas var hemma med henne på förmiddagen sen byts vi av när jag slutar klockan 12. Får se om hon blir bättre eller om vi blir hemma resten av veckan.

Hoppas att hon piggar på sig snart, jag tycker så synd om henne när hon är så dålig, mitt lilla hjärta.

Nu vill hon att jag ska sluta skriva på datorn så det är väl bäst att lyda o lägga sig o kramas lite istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela