Livet på landet

Mosterskalbaggarna invaderar

Publicerad 2010-07-06 13:27:15 i Allmänt,

Gud vad jag längtar till semester! Jag har den här veckan o en vecka till kvar o jobba men det känns som det är lååångt dit. Hoppas nästa vecka blir roligare när Frida kommer hit o förgyller min tillvaro=)

Tidigt i morse, strax efter tre tiden, blev jag väckt av Andreas för vi hade en moster skalbagge i vårt sovrum.

Först trodde jag att han pratade i sömnen när han pratade om att katten kom o jagade en jättstor kuse som lät som ett flygplan o hade kraschat rakt in i sovrumsfönstret?!?
Men när han inte gav sig så måsta jag kolla o då såg jag att kattungen höll på o leka med den största skalbagge jag någonsin sett!!!!

Andreas vägrade att gå i närheten av den så det var bara för mig att leta fram första bästa tillhygge att slå ihjäl den med. Satt där halvt vaken, halvt sovande o funderade vad man skulle kunna använda för att mosa en skalbagge i format som en råtta?!?
Att ta en papperstuss o mosa den med kändes liksom uteslutet....så istället fick jag offra en av mina böcker=(
Jag slängde den över mosterskalbaggen o hoppade på den, fy vilken äckligt knastrande ljud det blev, jäck!
Sen låg det mosade skalbagge över halva sovrumsgolvet men vad gör man inte för att få lägga sig o sova igen.

Undra vem som är kärringen hemma hos oss=D

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2010-07-07 10:12:45

eller var det kanske monster skalbaggar?! Mosterbaggar låter rätt harmlöst tycker jag ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela