Livet på landet

Mera sjukdommar

Publicerad 2010-12-06 12:47:45 i Allmänt,

Hemma idag igen och vabar men både jag och Yasmine är sjuk.
Yasmine har ont i magen, igen, och ont i halsen. Jag har ont i magen, ont i huvudet och känner mig totalt slut. När jag ligger nerbäddad i soffan känner jag mig rätt så "pigg" men så fort jag reser mig och ska göra något så blir jag helt yr och får ont i magen och huvudet=(

Jag hatar när man känner sig så här, det är bättre att vara riktigt jäkla sjuk och sen går det över på några dagar och man är pigg igen!

Helgen i Bålsta var iaf helt ok, väldigt intensiv men samtidigt var det kul att träffa alla kollegor och få ansikten på dem man pratar med på de andra terminalerna=)

Synd att jag inte var nå pigg när vi åkte och man har ju inte haft nån chans att vila upp sig under helgen heller, så då blir det till att vara hemma idag istället. Jag håller tummarna att jag piggar på mig snabbt för jag har inte tid att vara sjuk nu. Det är mycket både på jobbet och hemma.
Dels ska det fixas massa inför julen sen har vi fått skorstenen så den ska också sättas upp. Sen är det massa möten, julbord, julbasarer osv både på jobbet och på skolan.

Jag känner mig stressad när jag ligger och är sjuk och inte kan göra massa saker=(

Bara jag blir pigg så kan ju Andreas också vara hemma och vaba med Yasmine om hon fortfarande inte är bättre men hon verkar rätt så pigg nu.

Som det känns nu så blir det antagligen inget jobb i morgon heller...

Det är alltid någon eller några av oss som är sjuka strax innan eller under jul och nyår, så har det varit det sista 6 åren=( Tråkigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela