Livet på landet

Kallt!!!!

Publicerad 2010-12-14 19:34:41 i Allmänt,

Fy f-n vad less jag är på denna kyla!!! Och då pratar jag inte om kylan ute, utan om kylan inne i vårt hus!!!
5-9 grader har vi på nedervåningen varje morgon och kväll när vi kommer hem i från jobbet.
Ganska lagomt tills man ska gå och lägga sig igen har vi, med lite tur, lyckats elda upp till 18-20 grader.

Jag försöker få Yasmine att vara på övervåningen så mycket som möjligt så hon ska slippa frysa. Hon brukar äta frukost i sängen, vilket hon tycker är bra, men det känns ändå helt bisarrt att man inte ska kunna vara på undervåningen utan att hålla på och frysa ihjäl!

Nu vill jag få igång golvvärmen så man kan leva ett normalt liv igen!

Det som är mest irriterande är att det mesta är klart för att köra igång golvärmen, det är bara lite rördragning och skorstenen som fattas. Bara rören dras klart så kan vi köra igång värmen på elpatronen....om de dras nån gång... Känner mig så besviken på vissa personer som inte verkar bry sig överhuvudtaget.

Med tanke på hur vi har slitit med det här ända sen i våras för att äntligen kunna få det varmt och skönt en vinter så känns riktigt tröstlöst just nu.

Eftersom vi hade planerat att bara behöva elda i vedpannan så tog vi bara spisved så det skulle räcka för mys eldning i kaminen, men eftersom vi har fått tok elda i både kamin och vedspis så är all spisved slut sen nån vecka tillbaka. Som tur var hade Micke några kubik över som vi fick köpa men ska det fortsätta så här så är den också snart slut...

Den här tiden på året brukar jag alltid vara på stålande humör och vara fylld av julkänsla men nu känns allt bara skit=( Tur att jag har underbar familj och vänner som piggar upp mig lite iaf♥

Jag ska försöka rycka upp mig och tänka happy thoughts så jag kan komma i julstämning, det är ju inte många dagar kvar nu=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela