Livet på landet

Jullov

Publicerad 2010-12-28 16:06:13 i Allmänt,

Håller på och grilljerar den andra skinkan just nu.
Imorgon kommer Linda och Emma med familjer hit och firar lilla julafton. En tradition som vi har haft de senast 5-6 åren=) Barnen byter julklappar och vi äter gröt och skinkmacka. Kul att samlas och träffas allihop, de blir alldeles för sällan nuförtiden.

I kväll ska vi iväg till mamma och fira brorsan som snart fyller 25 år!
Det är ungefär en vecka kvar till han fyller men då är han i Norge så vi passar på nu medans han är hemma.

Jag och Yasmine var en sväng på köpingen och shoppade upp lite presentkort och pengar som vi fick i julklapp.
Vi hittade smycken och Cultgrejer till badrummet. Yasmine fick välja färg på tvålbehållaren...självklart blev den rosa;-) Kanske inte den färg jag hade tänkt välja men det blev ju snyggt med rosa också=)

Jag var in på Johanna och Fifty och kollade om det fanns nåt snyggt till nyår men det var lika värdelöst som vanligt. Tycker de bara har skitkläder nu förtiden=( Men jag kan säkert gräva fram nåt ur garderoben som man kan ha på sig.

Vi hade tänkt ta en skotertur idag men vi måsta vänta på att skinkan skulle bli klar och sen in och handla så det var mörkt ute innan vi kom hem. Hoppas det sköna vädret håller i sig så kan vi ta en tur imorgon istället.
Vi har ju jullov hela veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela