Livet på landet

Let me entertain you

Publicerad 2009-09-06 11:52:15 i Allmänt,

Bröllopet igår var en riktig succé=)

Det var länge sen jag hade så roligt, jag skrattade så jag fickont i magen=D

Vi tar det från början.

Först var det samling hemma hos Kurre o Mona där det bjöds på dryck o trevligt sällskap.





Efter det drog vi vidare till Järvsö kyrka där vigseln skulle hållas.
De var så fina o Mias klänning var så himla fin.

Istället för psalmer så spelade Engmans några låtar o Mias döttrar sjöng också. När den yngsta dottern, som var runt 10 år, sjöng så kunde jag inte hålla tårarna borta. Det är så gulligt när barn sjunger. Skönt att slippa en massa tråkiga psalmer.





Efter kyrkan gick färden vidare till träteatern på Stene där det bjöds på välkomst bål o tilltugg. Vi fick även svara på frågor om brudparet. Jag kunde inte direkt svaren på allt för många frågor men efter att ha minglat runt o frågat lite så fick vi alla rätt till slut=)

Sen blev det mat. Det var bordsplacering men inte direkt någon vanlig sådan. Man fick inte sitta bredvid någon som man bodde ihop med, jobbade med eller hade varit sängkamrat med=) Det slutade att jag hamnade bredvid Fredrik o Arne=) Andreas hamnade långt bort vid ett annat bord. Det blev väl lite svårt för honom med tanke på sängkamrat kriteriet;-)
Det var tortilliabuffé. Jätte gott. Det blir mer avslappnat när man har buffé än om man ska sitta vid bordet hela tiden o få maten serverad. Hela bröllopet var i en avslappnad stil o det var bra stämning.

Under middagen var det underhållning bla herr Ramsby som auktionerade ut vissa av Tony o Mias saker som de inte behövde nåt längre nu när de var gifta...



Även tallrikarna som man åt på var märkta med olika nummer o de auktionerades också ut, smart sätt att bli av med extra porlin plus att de inte behövde diska efteråt. Man ansvarade själv för att samla ihop det man köpt.

Jocke Blomgren var toastmaster o han var så himla rolig. Man hann aldrig få tråkigt, underhållningen duggade tätt under hela kvällen. Otroligt bra planerat bröllop.

Till kaffet var det tårt buffé med minst 20 olika tårtor att välja mellan. Jag spanade in mig på en chokladtårta som var underbart god, måste få receptet på den. En riktigt kaloribomb men det var den värd;-)






Mmmmm vattnas i munnen bara av o se denna underbara tårta. Chokladbottnar med fyllning av chokladmousse, maränger o massa annat gott o sen täckt med smält choklad...



Under tiden vi mumsade i oss tårta visade de filmer från möhippan o svensexan o herregud vad jag skrattade=D

Efter vi ätit klart bröt de upp borden o Engmans började spela. Jag hade passat på o haffa Per tidigare under kvällen o önskat världens bästa låt, kan ni gissa vilken. De som känner mig vet vilken låt jag menar;-) Det skulle han fixa o mycket riktigt så spelade de den så jag fick svänga mina lurviga på dansgolvet=D



Idag har jag lite skallbank men annars känner jag mig pigg. Väntar på att Yasmine ska komma hem så kanske vi ska baka lite till hennes kalas.
Pratade med mamma för ett tag sen men de ville ha kvar henne ett tag till.

Gårdagen var iaf helt otroligt trevlig o de hade verkligen gjort ett kanon jobb med att få ihop allt.
Det var ganska många jag kände eller kände igen där men minst hälften har jag aldrig sett förut men vad gör det när man har så trevligt ändå=)

 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-09-07 21:10:13

Verkar ha varit ett trevligt bröllop.

Vilken läcker klänning! Ovanlig men superfin.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela