Livet på landet

Shopping lördag

Publicerad 2009-09-01 14:41:01 i Allmänt,

Här kommer en förkortad version av mitt förra inlägg som försvann=(

Åkte hemifrån vid 8 tiden på lördag. Hämtade upp Frida sen drog vi mot Sundsvall.
Som tur var kom vi fram lagom tills de öppnade så det var fortfarande rätt så lugnt, med tanke på att det var löningshelg så kan det ju vara rätt så packat där.

Vi började med IKEA o där hittade vi det mesta förutom mina gardiner (största anledningen till att jag åkte dit). Eller hittade dem gjorde jag men de var definitivt inte purpur färgade utan mer vinröd brunaktiga, inte alls som på bilden=(

Efter IKEA blev det lunch innan vi fortsatte o shoppa i gallerian.

Hittade lite kläder till Yasmine o en outfit från Gina till mig själv, bla en super mysig oversized tröja=) Lite annat smått o gott blev det också.

Vi hade några beställningar på grejer från Biltema också så tyvärr måsta vi in där..
Nu har jag lite större förståelse för hur Andreas känner när vi är på IKEA...
Planen var att smita in, ta det vi skulle ha, betala o sen ut därifrån fortast möjligt. Tror ni det funkade? Nej.

Den stora skillnaden mellan IKEA o Biltema är att på IKEA står allt prydligt uppdelat i olika avdelningar, var sak på sin plats, medans det på Biltema är ett enda stort kaos där saker ligger huller om buller. Tog säkert en halv timme(kändes som 3) innan vi hittat de TRE saker som vi skulle ha. Svetten rann o jag kände mig allmänt sinnessvag innan vi kommit ut därifrån.

Vi var hemma i Ljusdal igen vid halv sju tiden. Packade in alla dagens fynd, åt lite pizza, in i duschen sen vidare upp till Gumman o Micke där vi planerade o fixade lite inför kommande kräftfest=)

Blev även utsatt för ett practical joke av älskling o Micke.
När jag o Gumman var ute så satte de sina djävulska planer i verk. Jag hade med mig en RÖDvinsdunk som stod på bordet o när jag kom in igen o skulle tappa upp ett glas tyckte jag det såg lite väl blaskigt ut. När jag kollade lite närmare såg jag att mitt rödvin plötsligt blivit VITT!!! Vad f-n är det här?!? Hur har det gått till?!?! Jag o Gumman satt som två frågetecken. Hur kan rött vin plötsligt bli vitt?!? Jag kom på den briljanta idén att det kanske på nåt sätt hade delat upp sig i skikt så jag började skaka på dunken men det blev ändå inte nå bättre.
Det här skulle minsan bolaget få höra på måndag, här skulle reklameras. Sälja dåligt vin, det var det värsta. 

Då kan Andreas o Micke inte hålla sig längre utan börjar asgarva. Då inser vi att vi blivit grundlurade. Kan inte annat än skratta med, hur dum får man bli.

Medans vi var ute hade de pillat ur påsen med rödvin o satt i en vitvinspåse istället. Måste ju berömma dem för deras kreativitet iaf;-)
Undra vad de hade sagt om man kommit instormandes med dunken på bolaget på måndagen o frågat vad f-n de säljer för skit vin?

Som om inte det vore nog så bytte de påse en gång till innan vi åkte hem så nu har jag en rödvins dunk med vitvin i hemma.

Blev ett rätt så långt inlägg iaf;-)

Ballerinadräkt Lila

En sån här ballerinadräkt, fast rosa, köpte jag i present till Yasmine. Men jag kunde inte hålla mig så hon fick den på lördag istället. Hittade den på Lindex.
Köpte en rosa sweatshirt jacka med samma tryck på ryggen också, men den ska hon få när hon fyller år;-)

Kommentarer

Postat av: Gumman

Publicerad 2009-09-01 16:34:09

Du behövade väl inte gå in så ingående. Ha ha

Postat av: Nette

Publicerad 2009-09-01 19:49:49

SV: Alla detaljer ska med;-)

Postat av: Linda

Publicerad 2009-09-02 00:07:38

Haha hade velat se era miner =)

Postat av: Andreas

Publicerad 2009-09-02 09:14:47

Deras miner var oslagbara.. Ha ha Undra vad vi ska hitta på nästa gång då??? ;p

Postat av: Frida

Publicerad 2009-09-02 12:00:29

Kanske din öl börjar smaka fanta Andreas =)

Skulle verkligen velat se donnornas miner =D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela