Livet på landet

Lyx

Publicerad 2009-10-09 14:27:45 i Allmänt,

Nu sitter jag hemma o bara känner lugnet ett litet tag, ska snart gå ut o packa några säckar ved o sen ska jag göra pajdeg. Ikväll blir det tomat o purjolökspaj med fetaostsallad till middag.

Yasmine o Polly är uppe på hennes rum o leker. Det låter som om de håller på o möblerar om.

Det känns verkligen lyxigt att ha de här halvdagarna på fredagar. Klockan är nu 14 o jag har redan hunnit jobbat, varit på Åkerslund, handlat innför helgen, hämtat tjejerna på dagis, varit till Hybo o kollat på Emmas kaninungar o fixat lite här hemma=) Vet inte än hur mycket pengar jag "förlorar" på att ha gått ner i tid men det är värt det. Mer tid med Yasmine kan inte mätas i pengar. 

I helgen ska jag bara vara hemma o ta det lugnt. Ev ska jag börja måla fönstren i vardagsrummet men jag har inte bestämt mig än. Får se hur jag känner imorgon.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-10-10 20:34:21

Härligt med korta fredagar, blir ju en riktig "långhelg". Om det är 10% mindre du jobbar så borde det bli 10% av lönen du "tappar". Kan inte annat än instämma, tid är mer värt än pengar.



Söta dom är prinsessorna =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela