Livet på landet

Karius o Baktus

Publicerad 2009-10-23 10:01:04 i Allmänt,

I onsdags var jag iväg till tandhygenisten med Yasmine, det var Fridas mamma som gjorde undersökningen.
Allt såg bra ut förutom att hon hade lite snett bett men det skulle antagligen rätta till sig.
Jag tog upp att hon gnisslar tänderna väldigt mycket på nätterna men det var normalt i den åldern. Mjölktänderna skulle "slitas ner".

Hon frågade även om hon åt godis o hur ofta. Mer än bara lördagar blev mitt svar o då fick vi lite bannor;) Skyllde på moffen som alltid kommer med godis. Så nästa gång han kommer med godis ska Yasmine säga att hon hellre vill ha en slant (eller ett stort mynt som Yasmine sa) får se hur det går med det.

Efter undersökningen fick hon en tandborste o en ring.






















Jag o Yasmine hittade den här filmen på Youtube om Karius o Baktus. Jag har fortfarande inte lärt mig hur man lägger in hela klippet så det blir en länk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela