Livet på landet

Jag är inte bitter

Publicerad 2009-10-23 17:59:43 i Allmänt,

Jaha då sitter man här på jobbet då. Men men man har väl inget bättre för sig en fredagskväll ändå... JO!! Sitta hemma med familjen o ha fredagsmys känns betydligt mer lockande än att sitta här till sju ikväll=(
Jag sa till Yasmine att spara lite fredagsmys till mig men det tänkte hon inte göra.
Själv sitter man här o tuggar på en gammal macka från godisautomaten=( Visst är det synd om mig, va? Eller tycker ni inte det? Lite iaf då?

Det verkar vara stört omöjligt att hitta en skoter/skid dress här i Ljusdal. Jag var runt på alla affärer men hittade inte en enda. Det var bara på Ljusdals motor som de överhuvudtaget hade några hela dressar o då var det XS på dem...tror inte riktigt att jag skulle komma i dem.
Visst fanns det nån till men jag känner inte för att lägga runt 4000 på en skoterdress, finns bättre saker att göra för de pengarna.
Samma sak med jacka till Yasmine, de enda jag hittade gick på 600 o uppåt. För en jacka!!! Nej jag måste försöka hålla ögonen öppna om det blir nån klädbytardag här framöver o se om man hittar nån jacka där. Hon ska ju bara ha den på dagis så då duger det bra med begagnat.
Sen ska hon ha ett par riktiga vinterskor o en finare vinterjacka också. Dessutom börjar det bli dags att handla julklappar... känns som det kommer bli en fattig månad.


Färg hittade jag iaf så i helgen blir det slipning o målning av matsalsgruppen=)


Imorgon ska vi antagligen åka o hälsa på farfar i Ramsjö. Det var jätte länge sedan jag var dit nu så det är verkligen på tiden. Tänk om han kunde sluta vara så envis o flytta till Ljusdal istället så kunde man träffa honom mycket oftare. Det tar ju ändå ett tag o åka o helgerna brukar vara fullbokade för det mesta med allt som ska fixas.

Får se om jag ska till Emma W på tjejfest imorgon kväll.
Har börjat bli så hemmakär på helgerna nu så jag bangar ur nästan varenda gång. Det är ju roligt att komma ut o träffa folk men ofta lockar det mer att vara hemma med familjen o ta det lugnt.

Nu har jag bara en timme kvar o jobba=)

Trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela