Livet på landet

Överaskning

Publicerad 2009-05-16 16:00:45 i Allmänt,

Igår kväll kom mamma o Hans-Olof hem från cypern så vi har varit dit o hälsat på dem idag. De såg ut som två pepparkakor.




De här kläderna hade de handlat till Yasmine. Hon såg jätte söt ut när hon gick i klackskorna, babysteps=)



Jag o Andreas fick också presenter=D

Medans Yasmine var hos mommen o Poppa så åkte jag o älskling o köpte en studsmatta med skyddsnät på Albins som vi passade på o sätta upp medans hon var borta. Det skulle bli en överaskning tills hon kom hem=)
Hon fick den i förskotts födelsdags present av oss o moffen eftersom hon fyller år i september o det känns lite taskigt om hon skulle få en studsmatta när sommaren är slut.

Gissa om hon blev glad när hon kom hem!





Vi har hoppat o studsat o gjort kullerbyttor så det står härliga till.
Det tråkiga med det hela är att jag sträckte axeln när vi satte upp studsmattan så nu har jag ont igen=( Hoppas på en massage ikväll...

Nu sitter jag här helt ensam. Yasmine har följt med moffen o Andreas har stuckit iväg o fiskat med Matthias. Bara jag o djuren hemma. Jag ska ta o göra ett ryck o bära ut lite grejer i förrådet men först måste jag vila axeln lite. Dessutom, om jag får gnälla lite till, så har jag huvudvärk. Jag tror att det har nått med synen att göra för det började för nån dag sen med att jag började se suddigt o det sved i ögonen. Kan bero på att det är pollen i luften som fastnar på linserna o gör dem grummliga. Man brukar ju få ont i huvudet om man går o anstränger ögonen hela tiden. Jag måste verkligen ta o skaffa ett par nya glasögon.



Vedhuggarna. De kämpar på med veden. Själv känner jag mig grymt onyttig när jag inte kan hjälpa till. Jag tycker inte om o bara stå o kolla på när andra jobbar.


Måste berätta vad duktig jag har varit. Jag har slutat o röka! Jag slutade förra torsdagen men i lördags så fuskade jag lite på kvällen när jag druckit lite vin=P Efter det har jag inte rökt nåt på hela veckan. Igår när pappa rökte så blev jag lite sugen o tiggde en av honom, tog två bloss men tyckte det smakade så äckligt så jag fimpade.
Jag har inte bestämt om jag ska sluta feströka, får se hur det känns. Vi ska ju på 45-årsfest på fredag, får se hur det går då. Jag har egentligen inte som målsättning att sluta röka helt, bara att dra ner så det inte blir varje dag. Spara lite pengar så vi kan lägga undan till resan=)  o spara lite på mina lungor också, fast det är prio två;)


Ha en trevlig lördagkväll.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-05-16 20:16:21

Supersöta kläder =)



Och vilken lycka att få en studsmatta!

Hoppas det går till sig i axeln, du har verkligen haft otur på slutet tycker jag. Kanske dags att börjat tänka på att du inte är 20 år längre?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela