Livet på landet

Upp o hoppa

Publicerad 2009-05-12 11:49:20 i Allmänt,

Idag känns det lite bättre i axeln/skuldran, fast det har börjat gått upp mot nacken nu också.
Våran goa granne, som är massör, kom över igår o masserade in linement o nåt grönt klegg. Det gjorde sjukt ont när hon tryckte på vissa ställen men ändå är det skönt, ont ska med ont fördrivas=) Jag fick låna en vetekudde av henne o den har jag använt flitigt. Andreas var på apoteket o köpte mer alvedon o zonsalva som han masserade in igår kväll.

Det tog ungefär 5 min innan jag lyckades ta mig ur sängen imorse. Tur att Yasmine var hemma så hon kunde hjälpa till o dra upp mig. Det är värst på morgonen innan man har kommit igång o rört på sig, man känner sig som en 90årig gammal tant. Jag har iaf försökt o hållt igång idag o varit uppe o rört mig så mycket jag kan. Det värsta är att man blir så trött när man har ont hela tiden. Jag tänkte försöka åka iväg o jobba imorgon, får ta med vetekudden o en ask med alvedon så ska det nog gå bra;-)

Jag ska föröka ta en promenad lite senare så Yasmine får komma ut o cykla en sväng. Synd att det ska blåsa, annars är det hyfsat fint väder.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-05-12 12:57:06

Annars kan du prova pronaxen, som är starkare än Alvedon... Eller starkare, det är en annan smärtstillande substans...Men skönt att det känns bättre!

Du kanske vet i bland att jag har ont i axeln och nerverna kommer i kläm. Då gör det ont i hela armen och ända ut i fingrarna.. Då är det endast Alvedon/Ipren som hjälper.. Lika var det vid P-Å´s ryggskott...

Postat av: Madde

Publicerad 2009-05-12 14:11:29

Låter inge bra det där... Hoppas du blir bättre snart!!

Postat av: Linda

Publicerad 2009-05-13 12:40:50

Usch inte kul. Undrar vad det är för något? Nån sorts inflammation eller vad?



Hoppas du är piggare idag, Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela