Livet på landet

Blommor o bin

Publicerad 2009-05-17 20:37:02 i Allmänt,

Idag har vi varit ute o njutit i fin vädret hela dagen, blåste lite kallt emellanåt men man ska inte klaga.
Carl var här o lekte med Yasmine på förmiddagen. Det gick riktigt bra i början men sen blev de ovänner så båda två stod o grinade. Kan ju bli så ibland när två ensambarn med starka viljor ska försöka komma överens=)

Jag har tvätta hundarna o snickrat ihop en drivbänk som jag ska plantera våra jordgubbsplantor i. Det blir lite lättare att hålla efter ogräset då. Förresten kanske det inte heter drivbänk men jag har gjort en träram som jag har lagt täckväv i botten på o som ska fyllas med jord. Potatisen satte vi i fredags o i växthuset har vi planterat sallad, bönor, spenat o massa annat gott. Ska iväg o köpa några tomatplantor som jag ska ha där inne sen så är det klart.
Det har börjat grott i Yasmines o Jons planteringar så vi får se om det blir smultron eller godisträd som växer där;) Spännande. Bara de växt på sig lite till så ska vi plantera ut dem. Vet inte riktigt vart vi ska plantera dem eftersom det redan är fullt i Yasmines rabatt. Kanske får gräva en på andra sidan lekstugan också.
Jag ska gräva ut en rabatt på kortsidan av huset där jag tänkte plantera rosor o lite blandade snittblommor. Sen får det vara bra med grävning o plantering för i år, eller nästan iaf jag vill ju plantera ett körsbärsträd o några hallonbuskar också men efter det får det vara bra...kanske...jag skulle ju vilja ha det o det o det också...

Jag o hundarna har nyss kommit hem från en kvällspromenad. Vi var in till pappa o pumpade cykeln också så imorgon kanske vi tar en cykel tur. Jag provade o cykla med båda hundarna på hemvägen o det gick bra, annars har jag inte cyklat med dem båda två samtidigt. Är lite orolig att de ska se nåt spännande o dra till så man far i backen. 

Brukar ni kolla på Wipeout? Det är det på TVn nu. Jag o Andreas brukar skratta så man håller på o kissar på sig när vi kollar på det, speciellt när de ska hoppa över de fyra röda bollarna. Har ni inte sett det så måste ni kolla. Garanterat nåt för alla skadeglada, med andra ord nåt för dig Emma; )

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-05-18 08:14:31

Jasså, du säger det ;) Per-Åka blev aldeles chockad när han hörde mej skratta, att det kanske fanns räddning för mej och min humor med... förstår inte hur han kan tycka jag är så humorbefriad!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela