Livet på landet

HELG!!!

Publicerad 2009-05-08 15:03:54 i Allmänt,

Äntligen fredag o bara 1,5 timmar kvar o jobba. Snart är det HELG, jippie.
Hoppas det blir finväder i helgen som de har lovat. Jag ska nämligen plantera en schersminhäck o det är ju lite roligare o göra det om solen skiner än om det regnar ute. Jag måste gräva ur rabatten en bra bit till för att häcken ska få plats sen ska det ju grävas gropar för själva planteringen också. Hoppas, hoppas att det inte ligger massa stenar där,  brukar det kunna vara så när man ska gräva i våran trädgård...
Vi ska åka iväg till Mobackes o handla lite på söndag. Jag har hittat massor som jag skulle vilja handla där men tyvärr så tillåter inte ekonomin några stora utsvävningar just nu.
Om det blir finväder i helgen tror jag att vi ska ta o fräsa upp landet o sätt potatis, kanske plantera lite godsaker i växthuset=) Min timjan o basilika har redan börjat gro, skulle ta 10-15 dagar men de hade bråttom tror jag=) Tyvärr har inte Yasmines o Jons godisträd börjat växa än men snart kanske...

Efter jobbet ska jag hämta Yasmine på dagis sen ska vi på Prix o lösa ut retur paketet från Skopunkten. Jag bytte hennes ballerina skor till en stl mindre, hoppas att dom passar. Jag skulle egentligen ha passat på o knäppt nytt kort till mitt körkort när vi ändå är på Prix men man brukar inte se så super fräsch ut efter en heldag på jobbet framför dataskärmen, röda ögon o mascara runt hela ögonen. Får se hur jag gör med det. Börjar bli lite brådis o skicka in pappren nu för mitt körkort går ut 17/5!

Nu borde mamma o Hans-Olof ha landat i Cypern. Jag är inte nååå avundsjuk alls... Hoppas de får en mysig semester...utan oss=(  Tänk att vi också hade kunnat varit där med dom nu. Men jag får se fram emot våran Thailandsresa istället.

Nu är det bara 30min tills jag slutar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela