Livet på landet

Tältresning

Publicerad 2009-05-10 11:28:08 i Allmänt,

Igår kväll var vi över till Gumman o Micke o hälsade på. Vi hjälpte till o snickra räcke till altanen o resa ett partytält som de ska ha till 45 års festen. Det var lite halv svårt när duken skulle på för det tog i o blåste rätt så rejält mellan varven men efter mycket slit så lyckades vi få till det=) Får se om det står kvar till festen eller om det blåser bort.
Jag o Yasmine åkte hem vid halvtolv tiden men Andreas stannade kvar. Jag vaknade till vid 4:30 inatt/morse o då hade han fortfarande inte kommit hem. Fick höra i morse att Linda hade skjutsat hem honom o Matthias vid fem tiden. Skällde lite på honom att de hade väl kunnat vänta nån timme till så det hann bli morgon så Linda slapp upp mitt inatten för o hämta dom! Nu ligger han o sover så jag ska strax gå o väcka honom så vi kan åka iväg på Mobackes.

Yasmine o Jon är ute o leker. Hon ville vara hos moffen istället för o följa med till Bollnäs så jag ska skjutsa över dom dit när vi åker.
Nu väntar jag bara på att reprisen av Robinson ska börja, eftersom jag missade det igår, sen ska vi sticka iväg.

Javisst ja måste ju berätta att Josefin har sovit ute för första gången i natt, om än ofrivilligt. Jag ropade på henne igår när jag kom hem men hon kom inte så jag tänkte att hon säkert hade lagt sig nånstans inne. Imorse så hade jag fortfarande inte hittat henne så jag började bli lite orolig. När jag var ut o matade kaninerna så hörde jag nån som jamade. Hon hade blivit instängd i förrådet, stackarn. Tur att det iaf är isolerat där o det såg ut som hon hade sovit i Yasmines vagn. Jag tror inte att hon hade kissat eller bajsat där inne för jag hittade inget o hon sprang ut som ett skott o satte sig o kissade=) Min duktiga lilla snuttis. Jag brukar allt ropa o kolla innan jag stänger garage eller förråd men igår så missade jag det, typiskt, men hon verkar inte ha tagit nån större skada=)

Nu ska jag väcka älskling sen ska jag kolla på Robinson=)

Kommentarer

Postat av: Gumman

Publicerad 2009-05-10 12:38:47

Tältet står kvar än så länge. Vi håller på att sätta nya pinnar. Det var bara skit som följde med. Tack för hjälpen förresten.

Postat av: Emma

Publicerad 2009-05-11 11:27:35

hjälp emottages tacksamt!! Har du tid kan du komma i kväll, för då blir det första strykningen!! Sedan blir det väl ett par tre till...

Det kryper i skinnet p åkillarna, nu innan det blir klart, de länktar sååå!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela