Livet på landet

Söndag

Publicerad 2009-05-03 17:18:27 i Allmänt,

Idag har vi krattat o gödslat gräsmattan. Tänkte passa på o gödsla nu eftersom det skulle bli regn. Såg rätt så grått ut ett tag men det sprack upp igen. Jag har gått o plockat sten som har hamnat på gräsmattan när man skottat snö, tråkigt.
Jag har städat upp alla Yasmine leksaker som låg utspridda runt hela gården också så nu är det städat o fint ute=) Får se hur länge det får vara så. Yasmine delar inte riktigt min uppfattning om att man ska städa efter sig när man lekt med saker.




Moa o Miranda kom o hälsade på en sväng igår. De tyckte det var pinsamt o vara med på bild men jag lyckades fånga dem på två kort=)
I bakgrunden ser ni min nytvättade o nystädade bil=) Gud va dammig o skitig den var inuti. Yasmine verkar tro att den är en stor sopkorg o att man kan slänga papper o tuggummin hur man vill, men nu är det slut på det.

Andreas har stuckit iväg o fiskat. Han var o köpte ett nytt kastspö igår så han ville väl inviga det. Hoppas han får lite fisk som man kan röka. Det är bland det godaste jag vet.
Visst ja det glömde jag att skriva. Vi var ju o handlade lite nya skor också igår. Yasmine fick ett par nya sandaler som blinkar när man går o jag fick ett par sandaler med pärlor på, jätte fina, o jesussandalerna som jag var o provade tidigare i veckan. Jag hade bara råd o köpa ett par skor så jag satt o velade ett bra tag vilka jag skulle välja. Till slut tröttnade Andreas o betalade båda åt mig=D Tack älskling!
Nu vet jag hur jag ska göra nästa gång vi är iväg o shoppar;-)

Kommentarer

Postat av: Andreas

Publicerad 2009-05-04 09:23:00

Det är inte säkert att det funkar alla gånger..

Postat av: Nette

Publicerad 2009-05-04 11:55:17

SV: Man kan ju alltid försöka...;-)

Postat av: Linda

Publicerad 2009-05-04 12:11:38

Så flitig du varit på att blogga nu, kul med lite nya inlägg. Ser ut som att ni haft härliga dagar =)

Postat av: Moa

Publicerad 2009-05-04 19:59:41

gud va jag är ful på kort

Postat av: Nette

Publicerad 2009-05-05 11:32:21

SV: Det är du inte alls det! Du är superfin, snyggo=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela