Livet på landet

Umeå resan

Publicerad 2009-03-04 19:09:55 i Allmänt,

Nu har vi kommit hem i från Umeå.

Vi kom hem vid 15 tiden så nu har jag packat upp, slängt lite tvätt i tvättmaskinen, ätit lite mat o plöjt igenom några bloggar. Har inte läst en endaste blogg sen lördag!!!

Vi kom iväg strax efter nio på söndag morgon.
Andreas skjutsade oss till Emma o P-Å där vi lyckade pressa in vår packning i en redan full packad bil, blir en hel del packning med 4 barn... 

Resan dit gick riktigt bra, efter lite ommöblering av barnen så var de riktigt duktiga. Vi stannde en sväng vid högakusten bron så barnen fick springa av sig o ta kiss paus. Sen stannade vi på Max i Ö-vik o åt lunch.


Oscar

  
Yasmine o Victor

Vid halv fyra tiden var vi framme i Umeå.
Efter att vi lyckats få in all packning o installerat oss så lagade vi nachos till middag. Sen var det dags att natta barnen o det gick över förväntan, trots att det var sex barn som skulle lägga sig så somnade alla utan större problem, skönt.
Vi började kolla på en Beck film men vid tio tiden så  satt alla o halv sov så vi hoppade i säng, vi var rätt så trötta efter bilfärden.

På måndag var vi in till stan o shoppade. Vi hade tänkt vara ute o åka pulka i en backe som låg alldeles i närheten men det blåste o snöade så vi tyckte det var bättre att åka in på stan.

Jag hittade en flanell pyjamas till mig själv o lite kläder till Yasmine.

Vi var på Kina resturang o lunchade. De hade en kombinerad kinamats o pizza buffé, lite mysko blandning men perfekt när man har barnen med sig.


Linda o stor Olle (måste skilja på Ollarna med stor o lill Olle, även fast båda är små)


Emma o Victor på Kina restaurangen

Efter att vi proppat i oss alldeles för mycket mat gick vi o kollade lite mer i affärer o på ett snöhus som de har byggt mitt på torget.

Snöhuset.

Inne i snö huset spelade de musik o Oscar o Yasmine passade på o dansa lite. DISCO.


Oscar i snöhuset

De hade även byggt upp massa olika snöskulpturer som stog uppställda efter gågatan.


Ett sjölejon tror jag att det här var.

Barnen var så duktiga, inte nå gnäll eller grin även fast vi var ute några timmar.

När vi var klar tog vi bussen tillbaka. Barnen fick leka inne efter som det var så dåligt väder ute men det gick hur bra som helst. De har varit helt underbara hela resan, nästan inget bråk över huvudtaget. Man var ju lite orolig innan att de skulle bråka hela tiden. Det var ju ändå sex barn som skulle samsas i en inte allt för stor lägenhet, men de har skött sig jättebra, goungar.


Nästan hela barnaskaran samlade runt matbordet, lill Olle fick ingen korv utan fick nöja sig med välling istället.


Hela busgänget, Inte det lättaste att hinna fånga alla på bild samtidigt.


På tisdag åkte vi på Leos Lekland som låg en bit utanför Umeå. Där blev vi kvar hela dagen. Vi kom dit vid halv elva o var kvar till klockan fyra. Barnen lekte o for omkring så gott som hela tiden o tyckte att det var jätte kul. Vi fikade o åt lunch där. Tyvärr så tog batterierna slut i min kamera, som vanligt, så jag hann inte knäppa några kort men Linda knäppate massor av kort som hon ska skicka över till mig så jag lägger ut dem som fort jag fått dem.

Jag o Yasmine åkte en tiger ruschkana, gick hur fort som helst så jag höll på o fara alla världens väg men kul var det.

Här är tiger rutschkanan. Hittade en bild på deras hemsida.

Sen skulle hon ha upp mig i en annan typ hoppborgs rutschkana. Trodde aldrig jag skulle lyckas ta mig upp i den, halkade o snubblade men till slut lyckades jag, tur att det inte var så mycket folk där just då=)

Fick hänga med en sväng in i labyrinterna också, så man fick sig ett litet träningspass där=)

När det var dags o åka hem tror jag ändå att alla barn var rätt så nöjda. Yasmine somnade i bilen.
När vi kom hem(till Linda) så gick Emma o Linda o hyrde en film som vi kollade på när barnen gått o lagt sig. Det var nån fransk thriller, inte allt för bra men den gick o titta på. De hade köpt chips o dipp också så vi satt o myste o pratade lite skit. Passade även på o packa inför morgondagens hemresa.


Alvar i lådan


Linda o lill Olle


Linda o stor Olle


Lill Olle sitter i Yasmines knä. Hon är så söt med honom, vill snusa o pyssla med honom så fort hon får chansen.
Nu blir det väl ännu mer tjat om ett småsyskon..........


Yasmine o Alvar. Yasmine sitter o pratar med pappa i telefon.

I morse var det så dags med hemresan. Vi kom iväg vid halv nio o var som sagt hemma vid tre tiden. Vi stannade o lunchade efter vägen. Barnen somnade en sväng o det blev en lugn resa.

Det var jätte kul o komma iväg o få träffa Linda o barnen men det är himla skönt att vara hemma igen också. Har saknat älskling o djuren o det ska bli så skönt att få sova i en riktig säng istället för o trängas på en 90is madrass.

Nu ska jag slappa framför TVn sen ska jag gå o lägga mig i tid, är riktigt trött o imorgon ska jag iväg o jobba igen.


Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-03-04 20:06:35

Ja galet så roligt det var att ni kom upp.

Ungarna vara ju bara hur duktiga som helst!

Ni är välkomna upp fler gånger, nu ska det väl inte behövar dröja lika länge till..

Postat av: Frida

Publicerad 2009-03-06 09:48:17

Hallå där, det är MINST ett inlägg om dagen som gäller!!

Postat av: Nette

Publicerad 2009-03-06 15:18:16

Ja Frida har varit lite dåligt med det de sista dagarna men ikväll lovar jag o skriva ett inlägg, kanske till o med två som kompesation=) Nöjd då?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela