Livet på landet

Påskpynt

Publicerad 2009-03-31 19:31:53 i Allmänt,

Vilken skön kväll det har varit, riktigt vårväder.
Vi har varit ute hela kvällen o pysslat på. Var o plockade björkris som vi dekorerat med påskfjädrar o ägg. Vi satte dom i hinkar ute på bron så nu är det påskigt värre där ute=)
Yasmine hittade en kasse med påskägg o kycklingar så hon har gjort påskfint i vardagsrummet också.

Idag har de varit med dagis hos fröken Lotta o fiskat hela dagen o efter det följde Yasmine med Klara hem. När jag kom dit o hämtade henne såg hon ut som en lite påskkärring, hon var alldeles rosig på kinderna efter en hel dag ute på sjön.
Hon har varit en lite surpuppa ikväll. Tror hon är väldigt trött efter att först ha varit ute hela dagen o sen följa med kompis hem efter det så nu ska vi gå o läsa godnattsaga. Får se vem som somnar först, hon eller jag...

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-03-31 20:03:34

Ja äntligen verkar det bli vår. Varmt och skönt har det varit här också hela dan, men vi har massor med snö kvar... längtar massor till sommar nu!

Postat av: Emma

Publicerad 2009-03-31 21:07:20

Blir det en lika påskig- påsk, som ni brukar ha julig- jul... Om du förstår vad jag menar?!;)

Postat av: Linda

Publicerad 2009-04-01 09:55:20

Hej kompis, tänkte bara kolla, visst är det ok om jag lägger in några bilder på dej på mitt facebook?

Postat av: Linda

Publicerad 2009-04-01 15:57:32

Så bra för det har jag redan gjort ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela