Livet på landet

Internationella kvinnodagen

Publicerad 2009-03-08 15:31:37 i Allmänt,

Min lilla prinsessa är inge pigg. Hon somnade med mig på soffan för nån timme sen o har precis vaknat. Hon har legat o vilat hela dagen o det är inte likt henne. Hon känns fortfarande jättevarm, känns som om febern har ökat men jag fick inte kolla tempen, får göra det lite senare.
Som det verkar nu så får nog Andreas vara hemma med henne imorgon.
Riktigt typiskt att hon blir sjuk just nu när vi ska åka iväg o när man redan har varit borta så mycket från jobbet, men det viktigaste är ju så klart att hon blir piggare.

Idag är det Internationella kvinnodagen o den har jag firat genom att ligga o lata mig framför TVn hela dagen=) Var ut o matade kaninerna o skottade lite snö nyss men annars har jag inte gjort mycket nytta idag, men det kan vara skönt o ha en riktig slappar dag ibland också.

Måste in på köpingen o lämna tillbaka filmen som vi hyrde igår, hoppas älskling kan göra det medans jag fixar maten=) Blir söndagsstek till middag i idag. 
Filmen, Hancock, var klart sevärd men inte alls som jag hade tänkt mig att den skulle vara. Det kostade bara 19kr o hyra film på Statoil igår eftersom det var melodifestivalen på TV. Bra o veta för oss som inte tycker om o kolla på det där jippot. Varken jag eller Andreas är några schlagerfans direkt... Tycker det har spårat ur totalt på sistone med alla deltävlingar o röstningar. Känns bara som de ska försöka få in så mycket pengar som möjligt på att folk ska ringa o rösta. Nu är jag inte så insatt i om pengarna går till nåt välgörande ändamål för isf är det ju bra men annars tycker jag bara det är lurendrejeri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela