Livet på landet

Kärt återseende

Publicerad 2009-07-25 10:49:45 i Allmänt,

Igår var vi runt på köpingen o shoppade lite.
Vi var in på ett matställe i Ljusdal för att äta lite lunch o medans jag stod o funderade på vad jag skulle beställa hör jag en av de som jobbar där ropa ut en beställning. Jag tyckte det var nåt bekant över rösten så jag kollade upp o såg att det var en gammal vän som jag inte har träffat på flera år.
För 10-12 år sedan var vi väldigt nära vänner o gjorde det mesta tillsammans men sen gled vi ifrån varandra när hon "halkade in på fel bana". Det var så kul att hon börjat få ordning på sitt liv o hon var så glad o stolt över att hon fått ett jobb. Vi hann inte prata så mycket men jag ska åka in dit nån annan dag så vi kan byta nummer o kanske träffas.
Hoppas verkligen att det ska gå bra för henne o jag är så glad för hennes skull.

På kvällen var jag, älskling, Linda o Kristoffer på GK´s o åt. Jag åt lammfilé till varmrätt o chokladfondant med hallonsorbet till efterrätt. Maten var god men det hade gärna kunnat fått vara lite sallad till varmrätten, det tyckte jag de var snåla på men annars var det en super trevlig kväll.
Tyvärr glömde jag kameran hemma så sorry no pictures=(

Nu sitter jag o Yasmine i soffan o myser.
Älskling har åkte till Ramsjö o fiskat med pappa o Matthias.
Vi ska ta o klä på oss o sen ska jag kolla med Gumman om vi kan gräva lite blommor.
Jag ska ta blommor från dem som jag ska plantera i vår nya rabatt, bäst o passa på nu när det är uppehåll.
Sen ska vi in o handla o Yasmine ska åka till mommen o poppa o sova där inatt.
Brorsan är hemma från Norge så vi ska ha lite party ikväll.

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2009-07-25 11:26:58

Ha så kul ikvæll!! Och gløm før guds skull inte kameran!!! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela