Livet på landet

Helgen som gått

Publicerad 2009-07-07 11:40:19 i Allmänt,

Det har lugnat ner sig lite på jobbet nu, för tillfället iaf, så då kan jag passa på o skriva lite=)

Jag har verkligen ingen lust överhuvudtaget att sätta mig vid datorn när jag kommer hem. Som det känns nu kommer det nog att bli glest mellan inläggen i sommar, det finns ju så mycket annat att göra.
Men man vet aldrig om några dagar kanske jag har ändrat mig=)

Vad har jag haft för mig i helgen då...

I fredags var vi ut o åt på Kicksaloon. Med god mat o trevligt sällskap blev det en mysig tjejkväll.
Senare på kvällen kom Micke o Gumman o hälsade på o Gumman o jag skrålade lite singstar=D

På lördag var Andreas och fiskade med Matthias o Yasmine var hos moffen så jag blev helt ensam hemma=(
Man kan kanske tycka att det skulle vara skönt att bara vara för sig själv o göra vad man vill men jag blir grymt rastlös när jag är ensam hemma.
Jag låg faktiskt i nästan en HEL timme o solade o läste en bok men sen fick jag myror i brallan o måsta hitta på nåt att göra.
Jag blir så avundsjuk på dom som kan ligga o sola o ta det lugnt en hel dag, jag kan verkligen inte det. Ju mer jag försöker dessto mer rastlös blir jag. Så jag tog o klippte gräset, påtade i rabatterna o storstädade altanen istället.
Det var verkligen välbehövligt. Det var fullt med flugskit o pollen överallt på fönstren o väggarna. Jag tog slangen o spolade av allt o skurade o skrubbade så nu är det skinande rent=) Gjorde lite omöblering där också när jag ändå höll på.

På söndag blev det hälsa-på-hos-folk-dag.
Först var vi till mamma o snodde åt oss lite växter som vi planterade i den nya rabatten. Nu börjar det bli fint där men det skulle behövas lite mer växter... Nån som har några över?

Sen var vi till Lörstrand o hälsade på en sväng hos Yasmine farmor o farfar.

På vägen hem svängde vi in till Linda o Matthias o kollade in "deras" nya hus.
Det var jättefint. Stort o luftigt o nya fräscha vitvaror. De har en stor tomt o både garage o carport, lyxigt;)
Nu väntar vi bara på inflyttningsfesten....

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2009-07-10 09:58:47

Men jag har hellre mycet att gøra æn ite. dagara blir så troligt långa och tråkiga nær ingenting hænder.. Åsså blir man galet førslappad också... =P

Postat av: Linda

Publicerad 2009-07-10 10:10:42

Härligt med semester snart, förstår du längtar!



Troligen på ons blir det som vi far ner, blev lite ändring i planerna. Men vi ses snart!



Kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela