Livet på landet

Spelkväll

Publicerad 2009-01-25 19:28:23 i Allmänt,

Vilket mysigt väder vi har haft idag, snöade lite o var runt 0 grader ute. Jag o Yasmine har varit ute o åkt skoter o matat kaninerna. Andreas var ute o åkte skoter med Mattias o Lars, de skulle prova o köra till Hybo o hälsa på Per-Åke. 
Vi hade tänkt bygga en Svamp Bob snögubbe också men det var ingen bra tösnö så det får vi göra en annan dag. Vår fina snögubbe som vi byggde tidigare i veckan har blivit lemlästad o förnedrad. Loke har ätit upp hans ena arm o kissat på honom, stackarn ser lite små ledsen ut=(

Igår kom André o Mattias över o vi käkade pizza o drack lite vin o öl. Efter i tag kom Lars o Mathilda också o strax därefter kom Robban, så det blev fullt hus. Vi körde en runda Buzz, jag o Robban vann.



Jag o Mathilda spelad Singstar men det var inte det lättaste när killarna satt bakom o spelade sin musik samtidigt så vi gav upp o körde lite Guitar Hero istället.


Fullt ös.


Mina små bröder


Jag o brorsan fjantar oss.
Första kortet på mig på den här bloggen o det lär inte bli många fler. Jag hatar att vara med på kort.

Vi kom inte i säng förens vid sex tiden imorse, så man har varit lite trött idag. Fast jag fick sovmorgon till klockan halv tolv o frukost på sängen av min älskling så jag ska inte klaga. Blir nog tidig sänggång ikväll.

Gjorde fylld köttfärslimpa till middag idag. Jag hittade receptet på Pernilla Wahlgrens blogg. Jag gjorde lite ändringar o den blev jätte god.  

Jag blandade ströbröd, vatten, köttfärs o kryddor. Sen plattade jag ut färsen på plastfolie o strödde över baconbitar som jag stekt innan, mozzarella ost o hackad ruccola, strödde lite fling salt över o sen rullade jag ihop den o lade i en ugnsform. Jag brukar hälla lite vatten i formen så man kan använda skyn o göra sås av sen.



Körde in i ugnen på 200 grader ca 30 min.
Till det gjorde jag en bönsallad o potatis. Röde ihop en sås på skyn, matlagningsgrädde o soja, redde med maizena o kryddade. Smaskens.
Till o med Yasmine tyckte det var jättegott o hon åt två portioner.


Suddig bild men så här såg det ut när det var färdigt.

Nu har Andreas o Yasmine badat o hon har gått upp o lagt sig så jag ska lägga mig på soffan o kolla om det är nåt spännande på TVn.

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2009-01-26 18:42:35

Såg riktigt gott ut det där! På min meny står för tillfället ibumetin, Mollipect, nässpray och halstabletter som efterrätt!

Postat av: Emma

Publicerad 2009-01-27 13:39:17

Precis sån där brukar ju jag med göra,,, fast med feta och soltorkade tomater innuti...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela