Livet på landet

Skotertur till Bodaberget

Publicerad 2009-01-31 18:56:19 i Allmänt,

Idag har det varit fullt upp hela dagen. Började med att måla klart datarummet imorse o som tur var räckte det med två stryckningar, färgen räckte precis. Efter det kom moffen o hämtade Yasmine, de skulle ut o åka skoter, så jag passade på o åka in på köpingen o handla lite. När jag kom hem skyndade jag mig o packa korv o bröd sen tog jag skotern åkte o åkte till pappa o hämtade upp honom o Yasmine. Vi åkte upp på Bodaberget o grillade korv o satt o mös. Synd att jag inte hade med mig kameran så jag hade kunnat visa vilken vacker utsikt det är där upp i från.
Vi hann bara vara där i ca 45min för Andreas ringde o var utlåst så vi fick åka hem o släppa in honom. Han o Mathias har varit på kurs för o ta skoterkort idag, de ska iväg imorgon också. Själv har man ju skoterkort i körkortet, hahah. Brukar reta Andreas för det så han blir lite små sur.

När vi kommit hem ifrån skoterturen så började jag o göra iordning lite i datarummet, som nu ska bli mysrum/gästrum. Har en madrass som jag ska sätt ben på o ha som soffa/gästsäng. Jag vet att jag ska ha 4 sängben liggandes nånstans i förrådet men jag har ingen aning om vart o det är inte direkt välstädat där ute. Var ut en sväng o kollade men jag gav up ganska fort, får ta o göra ett nytt försök imorgon o ev städa upp där på en gång.
När jag fått i ordning i rummet ska ni få se lite före o efter bilder.

Bakade pizza till middag idag, Åt alldeles för mycket känner jag. Det är så smidigt med de färdig bakade pizzadegarna som man bara behöver rulla ut o lägga på fyllning på. Slipper man klada o knåda o vänta på att degen ska jäsa. Stor eloge till den som kom på färdig pizzadeg, måste ha varit en kvinna.

Nu sitter jag med Yasmine i hennes stökiga rum. Hittar ni henne bland alla leksaker?



Här är hon!



Moffen kom nyss hit o nu håller de på o startar ett rockband. De har knäppt på varenda instrument som hon har plus att Yasmine står o sjunger i sin mick. Så nu ska jag ta o fly ner till vardagsrummet innan jag blir både döv o tokig.

Ha en riktigt trevlig lördagkväll.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-02-01 20:22:07

Gud så mysigt att åka skoter! Det har jag inte gjort sen...ja när vi gjorde det sist. Var det då vi körde fast på täkten tro =))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela