Livet på landet

Tillökning

Publicerad 2009-01-11 18:52:56 i Allmänt,

Idag har vi fått en ny familjemedlem, en lite kattflicka på 12 veckor. Vi var o hämtade henne i Vallsta. Har inte tagit några bilder än men ska göra det så fort jag har tid o lägg ut dem.
Yasmine har bestämt att hon ska heta Isabell o det är ju hennes katt så då blir det så. Hon har redan börjat o komma fram o utforskat o lekt lite så det kommer nog att gå bra. Är lite orolig när hon ska vara hemma själv hela dagen imorgon när vi jobbar men hon har ju vår andra katt Lillivilie som sällskap, om det nu är så mycket till sällskap vet jag i och för sig inte hon har mest gått o fräst åt henne än så länge men det blir nog bättre bara de får vänja sig med varandra. Loke vet inte hur han ska bete sig, vill ju så gärna kolla vad det är vi har släpat hem men är samtidigt lite rädd så han går i stora cirklar runt henne o nosar. Får se hur det går i natt när alla djuren ska samsas upp i vårt sovrum, är ju en viss risk för totalt kaos.

Imorgon börjar mitt nya hälsosammare liv. Har bestämt att jag ska gå ner minst 10 kg innan sommaren. Har nog aldrig kännt mig o varit så här pluffsig som jag är nu. Jag har gått upp minst 8 kg det senaste året sedan jag började jobba på DHL. Man sitter stilla hela dagarna o när man kommer hem har man varken tid eller orka att motionera. Men förhoppningsvis ska det bli ändring på det nu. Tänkte börja veckan med att bara äta havregrynsgröt till frukost och sen soppa eller sallad till lunch o middag. Sen blir det tjejkväll både på fredag o lördag så då vill man ju kunna äta det som bjuds men man behöver inte äta lika mycket som vanligt. Har inte tänkt följa någon speciell diet utan bara äta mer hälsosamt o, mitt största problem, låta bli att  trycka i sig onyttigheter på kvällarna. Sen får man se till att röra på sig mer, har en motionscykel som jag tänkte damma av o börja använda dagligen igen. Nu ska jag bara se till att införskaffa en ny våg så man kan se om bantningen ger nåt resultat. 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-01-12 11:55:45

Trevlig att ses, när vi inte orkar träffas så mycket är det tur att vi har varandra här ;)

Postat av: Frida

Publicerad 2009-01-12 14:55:33

Det kallas DHL-syndromet! Jag är själv drabbad =( Men "inom mej finns en smal människa som skriker och vill ut, men jag brukar tysta henne med en kaka", för att citera en sanningens person =)

Postat av: Frida

Publicerad 2009-01-12 15:24:56

Det kallas DHL-syndromet! Typiska syndrom är en rusande våg, mer kärlek runt midjan och behov av att skaffa en större spegel för att spegelbilden ska få plats. Jag har själv blivit diagnostiserad med sjukdomen..

"Det lever en smal människa inom mej. Hon brukar skrika och vilja ut, men jag brukar tysta henne med kakor"

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela