Livet på landet

Svåra beslut

Publicerad 2009-01-27 20:38:19 i Allmänt,

Ikväll har jag börjat röja undan i datarummet så jag kan komma igång med målningen nån gång. Gud vad med skräp vi hade där. Har kastat massa o burit ut en del i förrådet. Glömde o ta en före bild innan jag rensade upp men jag får ta en sen istället så ni får se skillnaden. 
Förhoppningsvis hinner jag börja måla på torsdag, imorgon tänkter jag, Andreas o Yasmine gå ut o äta på Kick Saloon. Har kollat igenom menyn o det verkade finnas mycket smaskigt o välja mellan. Bland annat kunde man beställa en köttbit på 1kg!!!! Det kanske vore nåt för Andreas så han blev mätt för en gångs skull. Han må vara liten men han äter som en häst, blir aldrig mätt.
Jag var lite sugen på o gå på bio också, de visar en Wallander film o de brukar var bra, men vet inte om vi hinner med det. Tror det är sista dagen den går imorgon.


Josefin o Andreas sitter o myser.

Gud vad hon växer Josefin o hon har blivit mycket mer social nu. I början sprang hon mest undan när man kom men nu har hon gjort sig hemmastadd o jagar efter både oss o hundarna. Hon o Loke brukar busa med varandra. Sötnos.


Här är min andra gokatt, Lillivillie.
Jag har haft henne i 10 år nu o hon är verkligen mammas lilla katt. Därför är det ett väldigt jobbigt beslut som jag har tagit att jag nog måste ta bort henne....
Hon har gått o kissat inne i över 6 månader nu o jag har provat allt jag kan komma på för att få henne att sluta men inget har funkat. Trodde att hon kanske var deprimerad sen vi måsta ta bort hennes syster Fluffie i sommras, hon fick stora tumörer över hela magen o det var inget man kunde göra åt det, så därför tänkte jag att det kanske skulle bli bättre om vi skaffade en kompis till henne men det har snarare blivit värre sen vi skaffade Josefin. Jag har kattlådor i så gott som varje rum o de är alltid rena men hon sätter sig ändå o kissar på golvet.
Andreas är ju inte allt för glad direkt o jag tycker väl inte helller att det är så roligt att det första man får göra på morgonen o när man kommer hem från jobbet är o torka kattpiss. Lukten sätter sig ju också, så jag tycker alltid att det luktar. Men samtidigt så är hon ju en familjemedlem o det är inte bara o göra sig av med henne, suck.
Jag ska iaf boka en tid hos veterinären så de får kolla om de kan hitta nåt fel på henne, kan ju vara nån sjukdom också. Är det nån som har nåt tips på vad man kan göra så tar jag tacksamt emot förslag.
Usch nu blev jag ledsen. Vill helst inte tänka på o ta bort henne men verkar som jag måste göra det... Var svårt o ta bort Fluffie också men det var det enda rätt för att hon skulle slippa lida. Känns svårare med Lillivillie eftersom hon är frisk.
Det är sånt här som är baksidan med o ha djur....svåra beslut som man måste ta.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-01-27 21:59:30

När det känns jobbigt, ko i håg att du gjort allt du kan... kRaM älsklingsvännen!!!

Postat av: Linda

Publicerad 2009-01-28 09:51:50

Ja ni har kämpat på länge! Men förstår det är jobbigt..



Tipsar om http://www.kattforum.se/ där man kan ställa frågor och få tips. Tänkte kanske kan vara värt att prova?



Många kramar till er!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela