Livet på landet

Kladdkaka

Publicerad 2009-01-15 20:38:30 i Allmänt,

Nu börjar jag bli riktigt less. Har lyckats trycka bort det jag skrivit två gånger nu. Sista försöket sen ger jag upp...

Idag slutade jag jobba 15.15 så Yasmine tog med en kompis hem från dagis. Är lite svårt i vanliga fall eftersom hon  ofta är på dagis till 16.30 o då hinner man bara hem o laga mat sen är det nästa läggdags. Får lite dåligt samvete när man alltid måste säga nej när hon vill ta med någon kompis hem men det blir tyvär så när man jobbar. Hon får ta hem kompisar på helgerna istället fast å andra sidan så är hon jätte duktig på att leka själv. Ibland måste man gå upp till hennes rum o kolla vad hon håller på med för hon är så tyst men då blir hon sur o säger åt en o gå ut därifrån. Tycker det är viktigt att barn kan roa sig själv också, man måste inte alltid flänga runt överallt o hitta på massa saker.

Idag blev det limemarinerad lax o tomater i ugnen o till det en sallad o en kall örtsås, mums. Jag älskar lax, skulle kunna äta det varje dag.
Efter maten gjorde jag en kladdkaka till fredagsfikat på jobbet imorgon. Lite tråkigt att jag inte kan smaka den själv men jag får ta en frukt eller nåt istället. Här kommer receptet om det var någon som blev sugen på o baka:

2 ägg
2dl socker
1dl mjöl
1 tsk vaniljsocker
1 msk kaffe
150g smör
150g mörk choklad
en nypa salt

Rör ihop ägg o socker, bland i de torra ingredienserna, smält smör o choklad i mikron o bland i smeten.Om man vill kan man blanda i hackad vit choklad, dajm eller dumle. Häll i en smörad o bröad form o ställ in i ugnen på 175 grader i ca 25 minuter.



I första inlägget jag skrev hade jag med ett recept på mjöl fria brownies men nu orkar jag inte skriva in det igen så det får bli en annan gång. Tänkte det kunde vara nåt för dig Linda, lovar att jag ska skriva in det sen.

Nu ska jag ta o kolla ut vad jag ska ha på mig när jag ska till Emma. Kan bli lite stressigt för jag ska till grannen o släppa in hennes hästar innan jag åker imorgonkväll, beror på om de vill gå in eller inte...  Men det brukar gå bra. Sen ska jag upp på lördagmorgon o släppa ut dem också. Bra o träna lite om det blir att jag skaffar häst igen, funderar isf på att ta en häst på foder först så man ser om man hinner med det är ju väldans massa jobb o ha häst, men roligt.
Nej nu måste jag ta o göra lite nytta.
Ha en trevlig kväll.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-01-15 23:22:05

Äsch trodde jag skrivit här men det verkar inte ha funkat (?). Du får lägga in det där receptet sen, lät supersmarrigt! Och den där kladdkakan lät inte heller dum.



Så skönt hon är dukig på att leka själv! Härligt så man får lite egen tid.

Längtar vissa dagar tills mina killar också blir lite större.

Men nog är det roligt att "flänga runt" också =)

Postat av: Frida

Publicerad 2009-01-16 15:19:00

Kakan var skitgod!!! 5 vindunkar av 5 möjliga!

Postat av: Marie

Publicerad 2009-01-16 15:58:30

Va bra att jag kan läsa här vad ni har för er.

Kan inte Yasmine få berätta lite då och då också vad hon har haft för sig på dagarna.

Skriv på.

Puss från mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela