Livet på landet

Vila i frid

Publicerad 2009-02-03 18:09:38 i Allmänt,

Nu har jag varit iväg till veterinären o tagit bort min älskade Lillivillie, känns inge bra alls just nu.
Tror hon kände på sig vad som skulle hända för när jag kom hem o skulle hämta henne så sprang hon o gömde sig så fort jag kom innanför dörren, sen satt hon o jamade o skrek hela vägen i bilen. När vi kom till veterinären så fick vi sitta o vänta i nästan en timme, kändes inte bra, ville bara få det gjort så jag kunde åka hem.
När veterinären gav henne den första sprutan, som gör så de somnar, så satt jag med henne i min famn o hon verkade lugn o började till o med att kurra när jag satt o klappa henne. När de har somnat så får de en andra spruta in i hjärtat som gör så det slutar slå.
De frågade om jag ville ta med henne hem eller lämna henne där, blir svårt o begrava henne nu men jag hade inte hjärta o lämna henne där, jag vill att hon ska få en begravning. Vi har bestämt att vi ska göra ett bål på en av hennes favorit platser på en sten ute på täckten. Där brukade hon ofta sitta på sommrarna.

Nu får hon träffa Fluffie i katthimmeln.



Vila i frid min älskade Lillivillie.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-02-03 18:22:54

Många kramar till er...

Postat av: Emma

Publicerad 2009-02-03 21:45:10

Fast jag nyss hört dej berätta, så rinner tårarna ändå...Men hon har det bra, det är huvudsaken.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela