Livet på landet

SNÖÖÖÖ!!!!!

Publicerad 2009-02-08 15:08:05 i Allmänt,

Jag ser det, snöar jag ser det snöar, det var väl roligt hurra!

Jag blev så glad i morse när jag kollade ut o såg att det hade snöat hur mycket som helst. Det måste ha kommit närmare 2 dm o det snöar fortfarande, jippi!
Jag o Andreas var ut o skottade o sopade fram bilarna o skotrarna för nån timme sen men vi måste nog skotta en gång till för det har kommit några cm till sen dess.
Jag o hundarna har busat runt i snön, de älskar snö lika mycket som jag. De blir helt tokiga o far omkring som yrväder o när man skottar så tycker de det är jätteroligt när man slänger snö på dem. Vi försökte få ut Josefin också. Hon stog ett tag o kollade ut genom dörren men sen backade hon in, blev kallt på små tassarna. Hon har aldrig varit ute än så det var väl lite läskigt. Hon tyckte det var bättre o sitta o kolla på oss genom fönstret.
Det blir så vackert ute när det kommer snö, ju mer desto bättre.




Massor av snödrivor som man kan bygga snögrottor i.

Jag skulle aldrig kunna flytta utomlands o vara utan vinter o snö gud vad tråkigt det skulle vara. Sommaren har ju sin charm den också med bad, ljusa kvällar o grillning. Det är det som är så bra med att bo i Sverige, att det blir lite variation.

Nu sitter jag o längtar tills Yasmine kommer hem ifrån mommen o poppen så vi får kramas lite.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-02-08 22:30:02

Härligt med lite snö! Ja visst har vintern också sin charm men den är ju så lååååång. Och mörk, nä tacka vet jag sommaren!

Postat av: Frida

Publicerad 2009-02-09 12:46:21

Och lika roligt med all snön var det i morse när du skulle ut med bilen?! =D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela